Po prvním roce ve funkci se James Key, technický ředitel Toro Rosso, zamýšlí nad časem stráveným u italského týmu. Interakce mezi Bicesterem a Faenzou je klíčová.
Před skoro rokem nahradil James Key v pozici technického šéfa Toro Rosso Itala Giorgio Ascanelliho. Brit po roce práce vidí velký pokrok a tým je dle něj také silnější. Před odchodem Ascanelliho se hodně řešilo, jestli Toro Rosso ze svých dostupných zdrojů získává v oblasti aerodynamiky opravdu maximum. Když poté Key nastoupil, tak bylo na něm, aby dokázal tuto oblast zoptimalizovat.
"Ačkoliv nemám vzdělání v oblasti aerodynamiky, tak ovlivňuji aerodynamickou stránku a trávím hodně času, abych se v této oblasti zaangažoval, protože je to důležité," začal svoji úvahu James Key pro Autosport. "Na trať jsme dodali hodně materiálu a bylo vyvíjeno hodně rozdílných konceptů a ideí."
James Key při letošních testech v Jerezu(foto: Scuderia Toro Rosso)
Toro Rosso stále používá aerodynamický tunel v britském Bicesteru. Ačkoliv je testování pouze s 50% modelem - zatímco pravidla umožňují práci s 60% modely - vnímáno jako velká komplikac, tak je Key s výsledky spokojený. "Není to perfektní, ale dobré je, že nám to nevypočítává žádná špatná data. 50% je určitě nevýhodou, ale ne žádnou velkou," pokračuje 41letý inženýr.
Zatímco velká část týmu aerodynamiků tedy sedí v britském Bicesteru, tak hlavní stan má Toro Rosso v italské Faenze. Key doufá, že by se vzájemná interakce těchto dvou bází mohla ještě zlepšit. "V Bicesteru máme 80 lidí a tři budovy. Vyvíjí se to dobře a teď se snažíme integrovat naše CFD oddělení do Faenzy a o jejich užší spojení."
Zkraje roku by také mělo být dokončeno oddělení stavby modelů, které by týmu mělo umožnit stavět modely pro větrný tunel přímo na místě. Pro Keye je to další krok v jeho ctižádostivé cestě za úspěchem. "Je před námi ještě dlouhá cesta. Ale musím říci, že to byla docela dlouhá cesta od toho, co tu bylo předtím, když jsem začínal."
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.