Po prvním roce ve funkci se James Key, technický ředitel Toro Rosso, zamýšlí nad časem stráveným u italského týmu. Interakce mezi Bicesterem a Faenzou je klíčová.
Před skoro rokem nahradil James Key v pozici technického šéfa Toro Rosso Itala Giorgio Ascanelliho. Brit po roce práce vidí velký pokrok a tým je dle něj také silnější. Před odchodem Ascanelliho se hodně řešilo, jestli Toro Rosso ze svých dostupných zdrojů získává v oblasti aerodynamiky opravdu maximum. Když poté Key nastoupil, tak bylo na něm, aby dokázal tuto oblast zoptimalizovat.
"Ačkoliv nemám vzdělání v oblasti aerodynamiky, tak ovlivňuji aerodynamickou stránku a trávím hodně času, abych se v této oblasti zaangažoval, protože je to důležité," začal svoji úvahu James Key pro Autosport. "Na trať jsme dodali hodně materiálu a bylo vyvíjeno hodně rozdílných konceptů a ideí."
James Key při letošních testech v Jerezu(foto: Scuderia Toro Rosso)
Toro Rosso stále používá aerodynamický tunel v britském Bicesteru. Ačkoliv je testování pouze s 50% modelem - zatímco pravidla umožňují práci s 60% modely - vnímáno jako velká komplikac, tak je Key s výsledky spokojený. "Není to perfektní, ale dobré je, že nám to nevypočítává žádná špatná data. 50% je určitě nevýhodou, ale ne žádnou velkou," pokračuje 41letý inženýr.
Zatímco velká část týmu aerodynamiků tedy sedí v britském Bicesteru, tak hlavní stan má Toro Rosso v italské Faenze. Key doufá, že by se vzájemná interakce těchto dvou bází mohla ještě zlepšit. "V Bicesteru máme 80 lidí a tři budovy. Vyvíjí se to dobře a teď se snažíme integrovat naše CFD oddělení do Faenzy a o jejich užší spojení."
Zkraje roku by také mělo být dokončeno oddělení stavby modelů, které by týmu mělo umožnit stavět modely pro větrný tunel přímo na místě. Pro Keye je to další krok v jeho ctižádostivé cestě za úspěchem. "Je před námi ještě dlouhá cesta. Ale musím říci, že to byla docela dlouhá cesta od toho, co tu bylo předtím, když jsem začínal."
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.