Pirelli příští rok s přechodem na nové motory s větším krouticím momentem pneumatiky nezvětší, týmy si proto můžou oddechnout.
Před letní přestávkou se hovořilo o tom, že Pirelli by chtělo zvětšit průměr budoucích pneumatik ze 66 na 69 cm a šířku o 2 - 4 cm. Pro tyto změny byl zejména Mercedes, o kterém následně někteří spekulovali, že bude mít nejvýkonnější turbomotor - dle italských médií až o 100 koní než konkurence.
Pirelli však o víkendu potvrdilo, že rozměry pneumatik zůstanou zachovány, což je pro týmy důležité, protože již dávno zahájily vývoj vozů pro rok 2014.
"Bylo to opravdu těžké. Na jedné straně musíte soucítit s Pirelli - s novými pravidly nikdo neví, o kolik se během příští sezóny zlepší aerodynamika, protože například bude docházet ve vývoji k obrovským pokrokům ve vývoji ve srovnání s letošním rokem, budou narůstat výkonnostní zisky a tudíž se zvyšovat i zátěže v zatáčkách," říká bývalý provozní ředitel Williamsu Mark Gillan pro JA on F1.
"A Pirelli to musí umožnit. Poučili se například z obrovských zisků, kterých týmy dosáhly s výfukovými difuzory. Na druhou stranu významné změny na poslední chvíli je to poslední, co si týmy při finalizaci designu vozů pro rok 2014 přejí," pokračuje.
Pro zvětšení pneumatik hlasoval pouze Mercedes (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Znamenalo by to, že by spousta práce v určitých oblastech byla zahozena a designové týmy by musely začít znovu a na výrobu šasi před lednovým testováním by měly velmi málo času. Navíc s tím jsou spojeny dodatečné náklady v období, kdy již tak utratí hodně za nová pohonná ústrojí.
Nikdo nechce vidět defekty pneumatik, Pirelli tedy musí ponechat velký prostor. Zvětšení pneumatik, jak to nabízeli, by pomohlo vyrábět silnější pneumatiky, které by zvládly vyšší zátěže. Neví, co očekávat, protože se ještě vůbec netestovalo.
Není ale překvapením, že 10 z 11 týmů bylo proti změnám, když se probíraly během Velké ceny Maďarska. Cítily, že by pneumatiky měly zůstat stejné, protože jakákoliv změna má obrovský dopad na aerodynamiku a světlou výšku," dodává Gillan.
Zvětšení průměru o 3 cm by představovalo ohromnou změnu pro aerodynamickou platformu vozu. V současné době se světlá výška na zadní nápravě pohybuje kolem 10 cm - její zvětšení o 1,5 cm by v této fázi bylo velkou změnou.
Týmy jsou již v pokročilých fázích vývoje příštích vozů, první testy jsou plánoványjiž na leden 2014 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Aerodynamická oddělení by tím přišla o již spoustu odvedené práce a museli by začínat znovu s odlišným tvarem pneumatik a světlou výškou. Museli by být vyrobeny a dodány nové modely pneumatik pro testování v aerodynamickém tunelu, aby týmy mohly získávat přesná data - a to by nějakou dobu trvalo.
Na aerodynamiku měla velký vliv pouze změna tvaru pneumatik při zachování stejných rozměrů před letošní sezónou, natož zvětšování jejich průměru či šířky. Týmy navíc budou muset mít své vozy připraveny již na lednové testování, které obvykle začínalo až v únoru.
Výroba šasi zabere 2 - 3 měsíce, finální výkresy proto budou muset mít hotovy ke konci září. Na takové změny by proto už opravdu nezbývalo moc času. Obzvlášť znevýhodněny by byly zákaznické týmy, v o něco lepší situaci by byly týmy výrobců motorů. Pro týmy je tedy ponechání současných rozměrů pneumatik velmi dobrou zprávou.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.