Techničtí ředitelé Caterhamu a Toro Rosso - Mark Smith a James Key - hovoří o tom, nakolik se vzhled vozů pro sezónu 2014 bude lišit od těch letošních.
Největší novinku budou představovat 1,6litrové V6 turbomotory s pokročilejším systémem pro rekuperaci energie (ERS). Změny se ale dotknou i aerodynamiky: špička nosu bude o 36,5 cm níže, přední křídlo bude o 15 cm užší (během testu mladíků s ním už jezdil Williams), zmizí spodní zadní křídlo (beam wing), horní bude o 2 cm nižší (více v analýze DRS zde) a zmizí některé další aerodynamické prvky z karosérie (přehled změn najdete zde).
Bude se tedy vzhled vozů příští rok hodně lišit? "Všechno je to relativní. Budou hodně odlišné pro lidi, kteří nesledují detaily ve sportu? Možná ne. Ale upřímně, to teď těžko můžeme vědět," odpovídá Mark Smith.
"Myslím, že se snažíme odolat velkým změnám, které by ovlivnily vnější vzhled vozu kvůli tomu, o co se snažíme z pohledu aerodynamiky, vedeme však tak trochu prohranou válku. Nepřekvapilo by mě, kdybychom skončili u několika řešení, která jsou mírně odlišná, protože jen uspořádat chladicí systémy vozu je celkem extrémní výzvou," vysvětluje technický ředitel Caterhamu.
Vzhledem k tomu, že se bude začínat s čistým listem papíru, setkáme se s většími rozdíly v designu vozů? "Myslím, že se to týká dvou částí. Ano, současná auta vypadají všechna velmi podobně, ale výkonnostní rozpětí je v poli docela velké - existují tedy významné rozdíly v tom, jak vozy fungují," uvádí James Key.
Williams si v Silverstone již vyzkoušel užší přední křílo vyhovující předpisům pro rok 2014(foto: Nextgen-Auto.com)
"Dnes stoupá složitost pod kapotou - více těch drobných věcí, které nejsou na pohled tak patrné, může udělat rozdíl. Myslím, že to bude pokračovat. Pravidla jsou přísnější, podle mě to ale podporuje inovace," pokračuje technický ředitel Toro Rosso.
"Podívejte se na množství inovací, které se objevily od posledních úprav aerodynamiky v roce 2009: viděli jsme F-kanály, dvojité difuzory, výfukové difuzory a veškeré ty různé věci, protože nemůžete jít normálním směrem, kterým byste se jinak vydali.
Když jsme začínali v roce 2009, což je dobrá obdoba roku 2014, obecně většina vozů vypadala podobně a pole bylo vyrovnanější, než se čekalo. Musely do toho vstoupit inovace, aby se to roztrhalo. Očekávám, že to v roce 2014 bude stejné. Jestli k tomu dojde hned nebo se to bude vyvíjet, nevím. Myslím si však, že dojde na chytré nápady a interpretace," dodává Key.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.