Proč Adrian Sutil po svém úspěšném návratu do Formule 1 označil Ferrari a Mercedes jako týmy, za které by chtěl jezdit, a proč si od závodu ve Spa hodně slibuje? Čtěte v tomto článku.
Kolotoč přestupů se ve Formuli 1 roztáčí naplno – spekulace o přestupu Kimiho Räikkönena neberou konce. Za jmény jako jsou Kimi Räikkönen nebo Fernando Alonso čekají další jezdci, kteří už na sebe letos upoutali dobrými výkony a teď mohou jen čekat, až se ozve jeden z top týmů. Mluvíme zde především o dvou Němcích, Nico Hülkenbergovi ze Sauberu a Adrianu Sutilovi z Force Indie.
Rodák z Bavorska pro sezonu 2014 počítá se setrváním ve Force Indii: „Pokud budu odvádět dobrou práci a budu mít štěstí, tak si myslím, že mám dobré šance na setrvání ve Force Indii. Oni budou první, s kým budu o sezoně 2014 mluvit.“
Sutil však nepopírá zájem o velký tým: „Každý jezdec má cíl, chce vyhrát závod nebo mistrovství. Pokud někdo tyto vlastnosti nemá, pak je na špatném místě. Abyste mohli bojovat o vítězství, pak ale musíte sedět ve správném autě. Není tedy překvapivé, že mě velmi zajímají týmy Mercedes a Ferrari.
Obě jsou to velké a ikonické značky s dlouhou tradicí ve Formuli 1. Nikdo neví, co se v budoucnu stane. F1 je komplikovaným sportem, ve kterém musíte brát v potaz hodně faktorů.“ Není však vyloučené, že Sutil opět o místo u Force Indie po sezoně přijde a to i přes slibné výkony v první polovině sezony. Na vině je pochopitelně svízelná finanční situace ve Formuli 1.
Adrian jel v Maďarsku svůj 100. závod, bohůžel v neděli vše neproběhlo podle jeho plánů
30 letý pilot s tím však zatím nekalkuluje, „nemám žádný plán B. Mým jediným cílem je mít dlouhou a úspěšnou kariéru ve Formuli 1. Doufám, že další závody pro nás budou jednodušší [než byly předchozí]. Jsem přesvědčen o tom, že ve Spa budeme silní. Okruh mám navíc velmi rád. Je to velká výzva, tato trať klade na jezdce velké nároky. Proto by se s námi mělo počítat.“
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.