Proč Adrian Sutil po svém úspěšném návratu do Formule 1 označil Ferrari a Mercedes jako týmy, za které by chtěl jezdit, a proč si od závodu ve Spa hodně slibuje? Čtěte v tomto článku.
Kolotoč přestupů se ve Formuli 1 roztáčí naplno – spekulace o přestupu Kimiho Räikkönena neberou konce. Za jmény jako jsou Kimi Räikkönen nebo Fernando Alonso čekají další jezdci, kteří už na sebe letos upoutali dobrými výkony a teď mohou jen čekat, až se ozve jeden z top týmů. Mluvíme zde především o dvou Němcích, Nico Hülkenbergovi ze Sauberu a Adrianu Sutilovi z Force Indie.
Rodák z Bavorska pro sezonu 2014 počítá se setrváním ve Force Indii: „Pokud budu odvádět dobrou práci a budu mít štěstí, tak si myslím, že mám dobré šance na setrvání ve Force Indii. Oni budou první, s kým budu o sezoně 2014 mluvit.“
Sutil však nepopírá zájem o velký tým: „Každý jezdec má cíl, chce vyhrát závod nebo mistrovství. Pokud někdo tyto vlastnosti nemá, pak je na špatném místě. Abyste mohli bojovat o vítězství, pak ale musíte sedět ve správném autě. Není tedy překvapivé, že mě velmi zajímají týmy Mercedes a Ferrari.
Obě jsou to velké a ikonické značky s dlouhou tradicí ve Formuli 1. Nikdo neví, co se v budoucnu stane. F1 je komplikovaným sportem, ve kterém musíte brát v potaz hodně faktorů.“ Není však vyloučené, že Sutil opět o místo u Force Indie po sezoně přijde a to i přes slibné výkony v první polovině sezony. Na vině je pochopitelně svízelná finanční situace ve Formuli 1.
Adrian jel v Maďarsku svůj 100. závod, bohůžel v neděli vše neproběhlo podle jeho plánů
30 letý pilot s tím však zatím nekalkuluje, „nemám žádný plán B. Mým jediným cílem je mít dlouhou a úspěšnou kariéru ve Formuli 1. Doufám, že další závody pro nás budou jednodušší [než byly předchozí]. Jsem přesvědčen o tom, že ve Spa budeme silní. Okruh mám navíc velmi rád. Je to velká výzva, tato trať klade na jezdce velké nároky. Proto by se s námi mělo počítat.“
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.