Příští rok Formuli 1 čekají s příchodem nových motorů velké změny, které se podle Adriana Sutila z Force Indie dotknou také způsobu jízdy.
Současné atmosférické 2,4litrové V8 motory budou nahrazeny úspornými 1,6litrovými V6 turby s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS). Omezeno bude množství paliva na závod (max. 100 kg) i jeho maximální průtok na 100 kg/hod.
"Určitě to bude odlišná jízda, protože budeme mít ve voze pouze 100 kg paliva. Bude se jím hodně šetřit vzhledem k tomu že nyní ho máme 150 kg. Paliva bude o 33 % méně, což je mega! Určitě ho v úvodních fázích závodu budeme hodně šetřit," popisuje Sutil pro Motorsport Monday.
"Motory budou menší, takže spotřeba bude obecně nižší, ale přesto to stále bude výzvou. Očekávám, že uvidíme, jak některým vozům na počátku [sezóny 2014)] dojde v závodě jedno kolo před cílem palivo, což otevře určité příležitosti. Může to být šance pro menší týmy dojet na předních pozicích," soudí pilot Force Indie.
Se změnou pravidel může dojít ke změně rozložení sil v poli, svou šanci podle něj vidí i piloti: "Ano, se šance změní, protože budu moci alespoň něco ovlivnit - obzvlášť, když si povedu dobře v šetření paliva. Může to být výhodou. Některé týmy nedají všechno dohromady a bude docházet k problémům se spolehlivostí."
Force India příští rok zůstane u Mercedesu, piloti podle Adriana Sutilabudou muset více šetřit palivem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Nakolik budou muset piloti změnit svůj jízdní styl kvůli šetření paliva? "Bude to jako dlouhý vytrvalostní závod, jako v Le Mans - tak budete jezdit. Existují určité druhy jízdních stylů, které momentálně používáme - trochu uvolňujeme plynový pedál. Je to však zároveň těžké nalézt správnou rovnováhu. Nechcete být příliš pomalí a ztrácet příliš mnoho v čase na kolo. Bude to velkou výzvou."
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.