Příští rok Formuli 1 čekají s příchodem nových motorů velké změny, které se podle Adriana Sutila z Force Indie dotknou také způsobu jízdy.
Současné atmosférické 2,4litrové V8 motory budou nahrazeny úspornými 1,6litrovými V6 turby s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS). Omezeno bude množství paliva na závod (max. 100 kg) i jeho maximální průtok na 100 kg/hod.
"Určitě to bude odlišná jízda, protože budeme mít ve voze pouze 100 kg paliva. Bude se jím hodně šetřit vzhledem k tomu že nyní ho máme 150 kg. Paliva bude o 33 % méně, což je mega! Určitě ho v úvodních fázích závodu budeme hodně šetřit," popisuje Sutil pro Motorsport Monday.
"Motory budou menší, takže spotřeba bude obecně nižší, ale přesto to stále bude výzvou. Očekávám, že uvidíme, jak některým vozům na počátku [sezóny 2014)] dojde v závodě jedno kolo před cílem palivo, což otevře určité příležitosti. Může to být šance pro menší týmy dojet na předních pozicích," soudí pilot Force Indie.
Se změnou pravidel může dojít ke změně rozložení sil v poli, svou šanci podle něj vidí i piloti: "Ano, se šance změní, protože budu moci alespoň něco ovlivnit - obzvlášť, když si povedu dobře v šetření paliva. Může to být výhodou. Některé týmy nedají všechno dohromady a bude docházet k problémům se spolehlivostí."
Force India příští rok zůstane u Mercedesu, piloti podle Adriana Sutilabudou muset více šetřit palivem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Nakolik budou muset piloti změnit svůj jízdní styl kvůli šetření paliva? "Bude to jako dlouhý vytrvalostní závod, jako v Le Mans - tak budete jezdit. Existují určité druhy jízdních stylů, které momentálně používáme - trochu uvolňujeme plynový pedál. Je to však zároveň těžké nalézt správnou rovnováhu. Nechcete být příliš pomalí a ztrácet příliš mnoho v čase na kolo. Bude to velkou výzvou."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.