Rallyový vývoj kolem Roberta Kubicy jde dále. Poté, co Polák ve Finsku podal další slušný výkon, se začalo opět mluvit o jeho možném přestupu do WRC. U Citroënu si nechávají otevřená vrátka.
Pokud by šlo vše dle představ šéfa týmu Citroën, Yvese Mattona, tak by se Robert Kubica mohl do speciálu WRC posadit už ve Španělsku. "Záleží to ale na tom, jak to bude vypadat ve WRC2. Koneckonců chce vyhrát titul tam."
Samotný Kubica se snaží spekulace o možném přechodu na vůz kategorie World Rally Car mírnit. "Není pravdou, že ve Španělsku pojedu s WRC. To momentálně platí i pro příští rok. Ještě opravdu nevím, co budu dělat příští rok. Pokud se rozhodnu zůstat v rallysportu, pak samozřejmě budu uvažovat o WRC," říká Robert Kubica.
To u Citroënu samozřejmě rádi slyší. Chtějí totiž využít velké popularity bývalého jezdce Formule 1. "Momentálně čekám až na dobu po Rally Deutschland. Ale pak budu o jezdeckém složení na rok 2014 uvažovat. Robert je samozřejmě na mém velmi krátkém seznamu, pokud tedy bude chtít pokračovat, tak by byl vstup do WRC docela logický. Nemluvím o celém šampionátu, ale několika rally by se zúčastnit mohl," dodal Matton.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.