Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, odmítá, že by jednal s Ferrari o možném návratu poté, co opustí svoji pozici u Mercedesu.
Mělo se za to, že s příchodem Paddyho Lowea z McLarenu do pozice výkonného technického ředitele u Mercedesu skončí dny Rosse Brawna u Mercedesu. Avšak, jak se zdá, německá stáj se rozhodla vsadit na spolupráci těchto dvou mužů. Alespoň zatím...
Pokud by se stalo, že Lowe Brawna nahradí, spekulovalo se o možném návratu Brawna do Ferrari, kde působil v letech 1997 až 2006. Během tohoto období oslavil se stájí z Maranella pět konstruktérských titulů. 58letý Ross však tuto možnost vylučuje.
"Zaprvé, nikdy jsem nemluvil s nikým o možnosti návratu do Ferrari. V Maranellu jsem zažil neskutečné momenty a Itálii opravdu miluji - příští týden se chystám do Forte dei Marmi [Itálie]. Ale v Mercedesu jsem šťastný. Musím říct, že jsme odvedli dobrou práci.
Příchod Paddyho Lowea situaci nijak nemění. V týmu zastávám odlišnou roli od té jeho. Jedním z tajemství úspěchu v motorsportu je stabilita. My v Mercedesu jsme opět konkurenceschopní díky práci, která započala před 18 měsíci."
Ve Ferrari by Rosse jistě rádi uvítali zpět...
Podle Brawna také není pravda to, co tvrdí Luca di Montezemolo. Ten se opřel do Mercedesu tím, když řekl, že vyhrávají jen díky "tajnému" testu v Barceloně zkraje evropské části sezony. "Vše, co k tomu řeknu, je, že v Maďarsku jsme vyhráli s pneumatikami, které jsme v minulosti nikdy netestovali. Nemohli jsme totiž testovat ve Velké Británii. Vím však, jak je Luca zapálený pro Ferrari, a tak jeho komentáře chápu."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.