Kolik bodů by teoreticky měli piloti a týmy, kdyby se stejně jako závody bodovaly kvalifikace? Sebastian Vettel by v tomto případě nebyl ve vedení.
První místo by okupoval nejlepší kvalifikační jezdec první části sezóny 2013 - Lewis Hamilton, jenž během zimy přestoupil z McLarenu k Mercedesu, kde si musel zvykat na nové auto. Přesto dokázal předčit zabydleného Nica Rosberga a po desíti závodech z 19 vede 7:3 - za své výkony by dle současného bodového systému získal 193 bodů.
Sebastian Vettel, jenž svým týmovým kolegou v sobotu letos ještě nebyl ani jednou překonán, by na Brita ztrácel 17 bodů, třetí příčka by patřila druhému jezdci Mercedesu Rosbergovi, jenž by byl o dalších 31 bodů zpět.
Mezi ním a čtvrtým Fernandem Alonsem je téměř 50bodová propast, pátá pozice by náležela Markovi Webberovi, který v kvalifikacích za svým týmovým kolegou zaostává o téměř 7 desetin, zatímco Rosberg jen o 0,231 s či Massa o 0,284 s.
Největší průměrný časový rozdíl je u Sauberu - Esteban Gutiérrez ani jednou z deseti pokusů nevyzrál na Nica Hülkenberga a ztrácí průměrně 0,89 s. Pokud jde o nováčky, tak si mnohem lépe vede Valtteri Bottas, jenž u Williamsu vede nad Maldonadem 6:4 a průměrně jej poráží o 0,34 s.
Z pohledu týmů by situace byla také odlišná - Mercedes by s 338 body vedl s výrazným 70bodovým náskokem před Red Bullem, třetí Ferrari by mělo výraznější odstup od Lotusu, než tomu je ve skutečnosti.
Pokles McLarenu je letos patrný zejména v kvalifikacích na průměrných kvalifikačních pozicích jeho pilotů (Button 10,6 a Pérez 11,3) a tedy i na potenciálním bodovém zisku. Týmu z Wokingu by patřila až sedmá pozice - za Force Indií i za Toro Rosso, které by naopak bylo hned za top týmy na pátém místě.
Skutečné body a pořadí v šampionátu naleznete zde.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.