Kolik bodů by teoreticky měli piloti a týmy, kdyby se stejně jako závody bodovaly kvalifikace? Sebastian Vettel by v tomto případě nebyl ve vedení.
První místo by okupoval nejlepší kvalifikační jezdec první části sezóny 2013 - Lewis Hamilton, jenž během zimy přestoupil z McLarenu k Mercedesu, kde si musel zvykat na nové auto. Přesto dokázal předčit zabydleného Nica Rosberga a po desíti závodech z 19 vede 7:3 - za své výkony by dle současného bodového systému získal 193 bodů.
Sebastian Vettel, jenž svým týmovým kolegou v sobotu letos ještě nebyl ani jednou překonán, by na Brita ztrácel 17 bodů, třetí příčka by patřila druhému jezdci Mercedesu Rosbergovi, jenž by byl o dalších 31 bodů zpět.
Mezi ním a čtvrtým Fernandem Alonsem je téměř 50bodová propast, pátá pozice by náležela Markovi Webberovi, který v kvalifikacích za svým týmovým kolegou zaostává o téměř 7 desetin, zatímco Rosberg jen o 0,231 s či Massa o 0,284 s.
Největší průměrný časový rozdíl je u Sauberu - Esteban Gutiérrez ani jednou z deseti pokusů nevyzrál na Nica Hülkenberga a ztrácí průměrně 0,89 s. Pokud jde o nováčky, tak si mnohem lépe vede Valtteri Bottas, jenž u Williamsu vede nad Maldonadem 6:4 a průměrně jej poráží o 0,34 s.
Z pohledu týmů by situace byla také odlišná - Mercedes by s 338 body vedl s výrazným 70bodovým náskokem před Red Bullem, třetí Ferrari by mělo výraznější odstup od Lotusu, než tomu je ve skutečnosti.
Pokles McLarenu je letos patrný zejména v kvalifikacích na průměrných kvalifikačních pozicích jeho pilotů (Button 10,6 a Pérez 11,3) a tedy i na potenciálním bodovém zisku. Týmu z Wokingu by patřila až sedmá pozice - za Force Indií i za Toro Rosso, které by naopak bylo hned za top týmy na pátém místě.
Skutečné body a pořadí v šampionátu naleznete zde.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.