Pirelli se podle svého sportovního ředitele Paula Hemberyho kvůli nadcházejícímu období nachází v té nejbizarnější situaci.
Dodavatel pneumatik pro příští přelomovou sezónu Formule 1, která přejde na turbomotory s téměř dvakrát vyšším krouticím momentem, stále nebyl oznámen. Čas kvapí a smlouva s Pirelli vyprší na konci roku 2013. Italský dodavatel nemá stále nic jisté a začíná se spekulovat o zájmu Michelin o návrat.
V období nejistoty, kdy stále není podepsaná ani Concordská smlouva, Hembery pro ESPN potvrzuje, že se přesto musí připravovat: "Ne to ta nejpodivnější situace, ve které se opravdu nacházíme. Máme sepsány smlouvy s velkou většinou lidí, kterých se to týká. Není jasně definovaný proces, ale jdeme dál, podepisujeme s týmy, mám podepsáno s promotérem, pracujeme na roku 2014."
"Můžeme pracovat pouze s tím, o co jsme žádáni. Týmy s námi spolupracují, spolupracuje i promotér a pokračujeme ve spolupráci s FIA, takže pokud nám někdo neřekne něco jiného, tak opravdu nevíme, co bychom měli dělat jinak," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Termín pro zaslání specifikací pneumatik pro příští sezónu byl podle něj posunut z prvního září na prvního října. "Máme tedy ještě několik týdnů. Dohodli jsme se na tom před několika týdny v Německu, kde jsme měli schůzku."
Jaime Alguersuari testoval s Pirelli před dvěma týdny v Barceloně s tři roky starým Renaultem R30 vývojové pneumatiky pro příští sezónu (foto: Pirelli)
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.