Pirelli se podle svého sportovního ředitele Paula Hemberyho kvůli nadcházejícímu období nachází v té nejbizarnější situaci.
Dodavatel pneumatik pro příští přelomovou sezónu Formule 1, která přejde na turbomotory s téměř dvakrát vyšším krouticím momentem, stále nebyl oznámen. Čas kvapí a smlouva s Pirelli vyprší na konci roku 2013. Italský dodavatel nemá stále nic jisté a začíná se spekulovat o zájmu Michelin o návrat.
V období nejistoty, kdy stále není podepsaná ani Concordská smlouva, Hembery pro ESPN potvrzuje, že se přesto musí připravovat: "Ne to ta nejpodivnější situace, ve které se opravdu nacházíme. Máme sepsány smlouvy s velkou většinou lidí, kterých se to týká. Není jasně definovaný proces, ale jdeme dál, podepisujeme s týmy, mám podepsáno s promotérem, pracujeme na roku 2014."
"Můžeme pracovat pouze s tím, o co jsme žádáni. Týmy s námi spolupracují, spolupracuje i promotér a pokračujeme ve spolupráci s FIA, takže pokud nám někdo neřekne něco jiného, tak opravdu nevíme, co bychom měli dělat jinak," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Termín pro zaslání specifikací pneumatik pro příští sezónu byl podle něj posunut z prvního září na prvního října. "Máme tedy ještě několik týdnů. Dohodli jsme se na tom před několika týdny v Německu, kde jsme měli schůzku."
Jaime Alguersuari testoval s Pirelli před dvěma týdny v Barceloně s tři roky starým Renaultem R30 vývojové pneumatiky pro příští sezónu (foto: Pirelli)
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.