Lewis Hamilton stále nedosáhl s Mercedesem svého potenciálu, tvrdí po jeho vítězství v Maďarsku šéf týmu Ross Brawn.
"Když se pilot Lewisova kalibru připojí k týmu, čekají se velké věci, ale každému jezdci to trochu trvá, než se usadí, než porozumí drobným nuancím. Zatím to trvá jen chvíli, ale už vidím skvělé příznaky - obzvlášť v posledních několika závodech," popisuje Brawn.
Vítěz Velké ceny Maďarska, který během zimy přestoupil z McLarenu, na Sebastiana Vettela ztrácí 48 bodů, přičemž letos jich bude k dispozici ještě 225. Mercedes vzhledem k jeho formě věří, že bude moci na titul zaútočit.
Hamilton o svých šancích řekl: "Hovořit o nich, na to je příliš brzy. Ale určitě to mám někde vzadu v mysli. Opravdu věřím, že tohle auto na to má. Jezdí skvěle."
Letos vyhrál nejvíce kvalifikací ze všech jezdců, celkem 4, navíc byl v sobotu třikrát druhý, jednou třetí a dvakrát čtvrtý - na horší pozici ve své první sezóně s Mercedesem nikdy nestál. Jeho průměrná startovní pozice činí 2,1, v případě Vettela 2,7, a se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem drží příznivou bilanci 7:3, přičemž je průměrně o 0,231 s rychlejší.
Podle Brawna se Brit bude navíc dále zlepšovat: "Začíná zrychlovat a pohybuje se správným směrem. Opravdu nevíme, kde je limit, protože jsme se s Lewisem vydali na cestu a neznáme hranice."
Lewis Hamilton po vítězství v Maďarsku (foto: Daimler AG)
"Je to naší velkou výzvou, udržet si to tempo. Naše úspěšnost ve vývoji je v této sezóně hodně dobrá: věci, které jsme přivezli na trať, obecně fungovaly. Pro příští závody máme některé věci, které by nám mohly dodat další impuls a sílu do další části sezóny," dodává šéf Mercedesu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.