Lewis Hamilton stále nedosáhl s Mercedesem svého potenciálu, tvrdí po jeho vítězství v Maďarsku šéf týmu Ross Brawn.
"Když se pilot Lewisova kalibru připojí k týmu, čekají se velké věci, ale každému jezdci to trochu trvá, než se usadí, než porozumí drobným nuancím. Zatím to trvá jen chvíli, ale už vidím skvělé příznaky - obzvlášť v posledních několika závodech," popisuje Brawn.
Vítěz Velké ceny Maďarska, který během zimy přestoupil z McLarenu, na Sebastiana Vettela ztrácí 48 bodů, přičemž letos jich bude k dispozici ještě 225. Mercedes vzhledem k jeho formě věří, že bude moci na titul zaútočit.
Hamilton o svých šancích řekl: "Hovořit o nich, na to je příliš brzy. Ale určitě to mám někde vzadu v mysli. Opravdu věřím, že tohle auto na to má. Jezdí skvěle."
Letos vyhrál nejvíce kvalifikací ze všech jezdců, celkem 4, navíc byl v sobotu třikrát druhý, jednou třetí a dvakrát čtvrtý - na horší pozici ve své první sezóně s Mercedesem nikdy nestál. Jeho průměrná startovní pozice činí 2,1, v případě Vettela 2,7, a se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem drží příznivou bilanci 7:3, přičemž je průměrně o 0,231 s rychlejší.
Podle Brawna se Brit bude navíc dále zlepšovat: "Začíná zrychlovat a pohybuje se správným směrem. Opravdu nevíme, kde je limit, protože jsme se s Lewisem vydali na cestu a neznáme hranice."
Lewis Hamilton po vítězství v Maďarsku (foto: Daimler AG)
"Je to naší velkou výzvou, udržet si to tempo. Naše úspěšnost ve vývoji je v této sezóně hodně dobrá: věci, které jsme přivezli na trať, obecně fungovaly. Pro příští závody máme některé věci, které by nám mohly dodat další impuls a sílu do další části sezóny," dodává šéf Mercedesu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.