Mercedes si po vítězství v Maďarsku zatím netroufá odhadnout, zda mu nové pneumatiky pomůžou zvýšit šance na titul.
Lewis Hamilton v maďarské výhni překvapil prací s pneumatikami a jejich degradací. Za 50° veder se očekávalo, že se Mercedesy budou propadat, místo toho se však britský pilot stále držel na čele, a navíc zajížděl velmi rychlá kola.
Pirelli přivezlo do Maďarska nové specifikace svých pneumatik, v jejichž konstrukcích se opět objevil loňský kevlar. Lépe se v nich rozptyluje teplo (u ocelové výztuže zůstávalo vevnitř) a jsou slabší při zatáčení, což Mercedesu zřejmě pomohlo zmenšit problémy s přehříváním zadních gum.
"Není pochyb o tom, že to některým bude vyhovovat více než ostatním, stále však nemám ponětí o tom, jestli nám tyto pneumatiky budou vyhovovat více či méně než ostatním. Možná to změní trochu pořadí, protože týmy, které si vedly skvěle, se trochu trápily. Ale jsem si jistý, že se s nimi sžijí," uvádí šéf Mercedesu Ross Brawn pro Autosport.
Mezi trápící se týmy patřilo Ferrari, jehož prezidenta Lucu di Montezemola výsledek závodu a chování nových pneumatik rozčílilo: obvykle lepší závodní než kvalifikační rychlosti se tentokrát u rudé stáje nedočkali.
"Teprve v Silverstone jsme začínali rozumět původním pneumatikám a nyní to musíme opět měnit. Co se týče pochopení pneumatik, tento víkend jsme se trefili, ale to neznamená, že to nastavíme správně i ve Spa, protože každá situace je odlišná. Musíte zlepšovat své porozumění toho, jak je řádně využívat," pokračuje Brawn.
Ross Brawn v Maďarsku na pódiu převzal vítěznou trofej (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle něj se Mercedes použil z Velké ceny Německa, kde se Hamilton po startu z pole position postupně propadal: "Nürburgring byl další částí skládačky. Myslím, že jsme to v naší pozávodní analýze lépe pochopili."
"Pneumatiky se změnily a my jsme se lehce zaměřili na odlišné věci ve snaze vyhodnotit, kde jsme z hlediska jejich výkonu byli a co musíme udělat pro dobrý výsledek při dlouhých jízdách. Nevěděli jsme to až do závodu, jak dopadneme. Byla to nejistota, navíc jsme nemohli těžit ze třídenního testování v Silverstone.
Možná by to ani užitek ani nepřineslo - kdo ví? Proto jsme tento víkend byli trochu v nejistotě," dodává šéf Mercedesu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.