Mercedes si po vítězství v Maďarsku zatím netroufá odhadnout, zda mu nové pneumatiky pomůžou zvýšit šance na titul.
Lewis Hamilton v maďarské výhni překvapil prací s pneumatikami a jejich degradací. Za 50° veder se očekávalo, že se Mercedesy budou propadat, místo toho se však britský pilot stále držel na čele, a navíc zajížděl velmi rychlá kola.
Pirelli přivezlo do Maďarska nové specifikace svých pneumatik, v jejichž konstrukcích se opět objevil loňský kevlar. Lépe se v nich rozptyluje teplo (u ocelové výztuže zůstávalo vevnitř) a jsou slabší při zatáčení, což Mercedesu zřejmě pomohlo zmenšit problémy s přehříváním zadních gum.
"Není pochyb o tom, že to některým bude vyhovovat více než ostatním, stále však nemám ponětí o tom, jestli nám tyto pneumatiky budou vyhovovat více či méně než ostatním. Možná to změní trochu pořadí, protože týmy, které si vedly skvěle, se trochu trápily. Ale jsem si jistý, že se s nimi sžijí," uvádí šéf Mercedesu Ross Brawn pro Autosport.
Mezi trápící se týmy patřilo Ferrari, jehož prezidenta Lucu di Montezemola výsledek závodu a chování nových pneumatik rozčílilo: obvykle lepší závodní než kvalifikační rychlosti se tentokrát u rudé stáje nedočkali.
"Teprve v Silverstone jsme začínali rozumět původním pneumatikám a nyní to musíme opět měnit. Co se týče pochopení pneumatik, tento víkend jsme se trefili, ale to neznamená, že to nastavíme správně i ve Spa, protože každá situace je odlišná. Musíte zlepšovat své porozumění toho, jak je řádně využívat," pokračuje Brawn.
Ross Brawn v Maďarsku na pódiu převzal vítěznou trofej (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle něj se Mercedes použil z Velké ceny Německa, kde se Hamilton po startu z pole position postupně propadal: "Nürburgring byl další částí skládačky. Myslím, že jsme to v naší pozávodní analýze lépe pochopili."
"Pneumatiky se změnily a my jsme se lehce zaměřili na odlišné věci ve snaze vyhodnotit, kde jsme z hlediska jejich výkonu byli a co musíme udělat pro dobrý výsledek při dlouhých jízdách. Nevěděli jsme to až do závodu, jak dopadneme. Byla to nejistota, navíc jsme nemohli těžit ze třídenního testování v Silverstone.
Možná by to ani užitek ani nepřineslo - kdo ví? Proto jsme tento víkend byli trochu v nejistotě," dodává šéf Mercedesu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.