Norbert Billaud, francouzský motoristický redaktor, navrhl uspořádat propagační Velké ceny před, nebo po sezoně
Poslední dobou do kalendáře Formule 1 přibývají závody jako houby po dešti. V příští sezoně se mají jet poprvé závody v Soči, v New Jersey (Niki Lauda o víkendu zpochybnil konání této Velké ceny) a na Red Bull Ringu v Rakousku. Bernie Ecclestone se vyjádřil, že počet závodů nebude v roce 2014 vyšší než 20, některé okruhy musí být tedy z programu vyškrtnuty. V médiích se mluví nejčastěji o Indii a Jižní Korei.
Se zajímavým materiálem na prázdninové zamyšlení přišla francouzský Tomorrownewsf1. Její redaktor Norbert Billaud tvrdí, že počet závodů by nemusel klesnout. Oficiálně by se jelo dvacet Velkých cen. Okruhy, které by se do kalendáře nevešly, by organizovaly volné závody Formule 1. Byl by to jakýsi druh bonusu pro fanoušky.
O jaké okruhy by se mohlo jednat?Možná evropské (Billaud nevylučuje ani jiné kontinenty), které nemají v současnosti zastoupení v kalendáři FIA. Mohli by to být také například okruhy ve městech jako Paříž, Atény, Las Vegas, nebo starší okruhy, na kterých se někdy Formule 1 jezdila (např. ve Francii, Holandsku).
Kdy by se závodilo?Podle Billauda těsně před, nebo po sezoně. V případě, že by se uskutečnil „bonusový“ závod před sezonou, byl by příležitostí pro společné představení se týmů, jejich vozů a jezdců. Mohla by se z něj stát médii sledovaná „Roadshow“, která slavnostně odstartuje novou sezonu Formule 1.
Kdyby se jezdilo po sezoně, fanoušci by měli příležitost vzdát hold novému mistrovi světa. V každém případě by se pomocí „bonusových“ závodů mohla posunout Formule 1 dále, kdyby se myšlenka ujala u kompetentních osob a investovalo by se do ní.
Kdyby byla potřeba „bonusový“ závod ještě více zatraktivnit, nabízí Billaud závod bývalých pilotů, kteří by přitáhli do hlediště i své „starší“ fanoušky. V tom případě by se mohla zorganizovat jakási dvojitá „bonusová“ Velká cena. V jedné jízdě aktuální jezdci Formule 1, v další bývalí piloti, jako Michael Schumacher, Robert Kubica, Rubens Barichello, atd.
Byl by to závod, který by se líbil fanouškům i televizním stanicím. Pro zajištění velké sledovanosti by měl být závod vysílán na neplaceném kanálu. Byl by velikou reklamou pro automobilový sport a Formuli 1 zvlášť. Vše má ale v rukách Bernie Ecclestone…
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.