Norbert Billaud, francouzský motoristický redaktor, navrhl uspořádat propagační Velké ceny před, nebo po sezoně
Poslední dobou do kalendáře Formule 1 přibývají závody jako houby po dešti. V příští sezoně se mají jet poprvé závody v Soči, v New Jersey (Niki Lauda o víkendu zpochybnil konání této Velké ceny) a na Red Bull Ringu v Rakousku. Bernie Ecclestone se vyjádřil, že počet závodů nebude v roce 2014 vyšší než 20, některé okruhy musí být tedy z programu vyškrtnuty. V médiích se mluví nejčastěji o Indii a Jižní Korei.
Se zajímavým materiálem na prázdninové zamyšlení přišla francouzský Tomorrownewsf1. Její redaktor Norbert Billaud tvrdí, že počet závodů by nemusel klesnout. Oficiálně by se jelo dvacet Velkých cen. Okruhy, které by se do kalendáře nevešly, by organizovaly volné závody Formule 1. Byl by to jakýsi druh bonusu pro fanoušky.
O jaké okruhy by se mohlo jednat?Možná evropské (Billaud nevylučuje ani jiné kontinenty), které nemají v současnosti zastoupení v kalendáři FIA. Mohli by to být také například okruhy ve městech jako Paříž, Atény, Las Vegas, nebo starší okruhy, na kterých se někdy Formule 1 jezdila (např. ve Francii, Holandsku).
Kdy by se závodilo?Podle Billauda těsně před, nebo po sezoně. V případě, že by se uskutečnil „bonusový“ závod před sezonou, byl by příležitostí pro společné představení se týmů, jejich vozů a jezdců. Mohla by se z něj stát médii sledovaná „Roadshow“, která slavnostně odstartuje novou sezonu Formule 1.
Kdyby se jezdilo po sezoně, fanoušci by měli příležitost vzdát hold novému mistrovi světa. V každém případě by se pomocí „bonusových“ závodů mohla posunout Formule 1 dále, kdyby se myšlenka ujala u kompetentních osob a investovalo by se do ní.
Kdyby byla potřeba „bonusový“ závod ještě více zatraktivnit, nabízí Billaud závod bývalých pilotů, kteří by přitáhli do hlediště i své „starší“ fanoušky. V tom případě by se mohla zorganizovat jakási dvojitá „bonusová“ Velká cena. V jedné jízdě aktuální jezdci Formule 1, v další bývalí piloti, jako Michael Schumacher, Robert Kubica, Rubens Barichello, atd.
Byl by to závod, který by se líbil fanouškům i televizním stanicím. Pro zajištění velké sledovanosti by měl být závod vysílán na neplaceném kanálu. Byl by velikou reklamou pro automobilový sport a Formuli 1 zvlášť. Vše má ale v rukách Bernie Ecclestone…
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.