Vozy Formule 1 by příští rok mohly používat širší pneumatiky s větším průměrem. Pirelli se obává, že by s vyšším výkonem motorů a zejména krouticím momentem ty současné nemusely být bezpečné.
F1 přejde příští rok z atmosférických 2,4litrových V8 motorů na přeplňovaná 1,6litrová turba. Jejich výkon by měl dle posledních odhadů výrobců dosahovat až 700 koní, se systémem pro rekuperaci energie (ERS) dokonce až 850 koní. Navíc podstatně vzroste krouticí moment: ze současných 320 Nm až na 600 Nm. Vozy by tedy měly být podstatně rychlejší, než se původně očekávalo.
S tím samozřejmě stoupne zátěž na pneumatiky, proto se Pirelli snaží prosadit změnu rozměrů: o 20 - 40 mm širší pneumatik s průměrem větším o 30 mm. Odvolává se přitom na bezpečnostní důvody a uvádí, že pneumatiky v roce 2014 budou muset poskytnout o 10 % vyšší podélnou přilnavost, aby se vyrovnaly s vyšším výkonem a krouticím momentem nových turbomotorů.
FIA zřejmě jinou možnost, než souhlasit - obzvlášť vzhledem k tomu, co se stalo během Velké ceny Británie.
Většina týmů je ale pochopitelně proti takové změně, protože by se tím hodně změnil tvar pneumatik, což má velký dopad na aerodynamiku, návrh zavěšení a dalších parametrů vozů, na kterých týmy již pár měsíců pracují. Záměr Pirelli se nelíbí deseti z 11 týmům, pro je pouze Mercedes.
Odhadovaný výkon nových V6 turbomotorů bude vyšší, Pirelli proto chce prosadit větší pneumatiky(foto: Renault Sport F1)
Původně měly motory dosahovat o přibližně 70 koní méně (620 koní turbomotor + 160 koní ERS) a vozy pro rok 2014 měly být o 5 sekund na kolo pomalejší. Týmům se také podařilo významně zvýšit přítlak produkovaný monoposty navrhovaných dle nových pravidel, která mají za cíl podstatné snížení odporu. Proto se očekává, že rychlosti v zatáčkách budou jen o něco málo nižší než v této sezóně.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.