Když se rozhodne odejít z Force India, Vijay Mallya se to dozví jako první
Do spekulací o případných přestupech mezi jednotlivými týmy Formule 1 přispěl další pilot. V neděli pojede německý jezdec Force India Adrian Sutil svou jubilejní stou Velkou cenu. Vyjádřil se, že nevylučuje pro příští sezonu změnu týmu: „Je stále příliš brzy o tom přemýšlet. Když se rozhodnu, nejdřív si o mém rozhodnutí promluvím s Vijayem Mallyaem.“
Sutil si ponechává otevřená zadní vrátka, i když se v letošní sezoně vozy Force India drží před konkurenty z McLarenu. Nedosáhl totiž zatím na pódiové umístění. „Rozdíl mezi námi (Force India) a špičkovými týmy je, že když chceme mít šanci na pódium, všechno musí klapat na 110 procent. Když udělají chybu velké týmy, stále dosahují dobrých výsledků.“
Sutilův závěr z hodnocení své situace je ten, že když chce udělat ve své kariéře pokrok, měl by změnit tým. Na otázku, jestli si umí představit Force India na čele Formule 1, Adrian odpověděl: „To nevím, ale v současnosti před námi zas tak moc týmů není.
Můj případný odchod je rozhodnutí, které musím starostlivě zvážit. Když dospěju k tomu, že nedokážu z týmu dostat víc, tak odejdu. Ve Force India ale stále vidím potenciál. Chci vítězit a je druhořadou věcí, jestli to bude v červeném, oranžovém, nebo stříbrném voze.“
Nakonec připustil, že v další stovce závodů by chtěl mít za sebou zkušenosti z více týmů. „Když se budu ohlížet zpátky po 200 závodech, bylo by hezké mluvit o různých týmech.“
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.