Italský dodavatel pneumatik pro Formuli 1 - Pirelli - oznámil alokace pro další tři závody, které budou následovat po letní přestávce.
Na jednom z nejdelších a nejrychlejších okruhů v kalendáři - v malebném Spa - budou týmy závodit na středně-tvrdé a tvrdé směsi. Na belgickém okruhu jsou přední pneumatiky vystavovány vysokému vertikálnímu zatížení, zejména ve slavné zatáčce Eau Rouge, proto se zde budou nejtvrdší pneumatiky z nabídky Pirelli dobře hodit.
Stejné druhy obutí přiveze italská dodavatel na domácí velkou cenu do Monzy, jež je známá dlouhými rovinkami a vysokými maximálními rychlostmi. Pneumatiky jsou vystavovány značným podélným silám a při prudkém brzdění se občas objevují puchýře.
V Singapuru se na městském okruhu během nočního závodu naproti tomu dočkáme super-měkké směsi v kombinaci se středně-tvrdou. Nejměkčí guma je ideální pro trakci a přilnavost na klikatém okruhu, středně-tvrdá poskytne pro kalkulace stratégu dodatečnou životnost navíc.
Všechny pneumatiky budou stejné specifikace jako ty, na nichž se bude poprvé závodit o tomto víkendu v Maďarsku, tj. kombinace letošních směsí a loňských konstrukcí.
Alokace pneumatik pro nadcházející závody
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.