Bernie Ecclestone se dohodl s majitelem Red Bullu Dietrichem Mateschitzem na finančních podmínkách pořádání Velké ceny Rakouska, díky tomu se Formule 1 od roku 2014 vrací k našim jižním sousedům.
Pro Velkou cenu Rakouska, která se pojede na Red Bull Ringu (bývalý A1 Ring) nedaleko Spielbergu, dokonce již bylo stanoveno i datum: 6. července 2014. Budete-li si na vlastní uši chtít poslechnout nová turba, budete pro to mít o příštích prázdninách skvělou příležitost. Po Maďarsku to budeme mít blízko i k dalšímu závodu.
"Dietrich Mateschitz a Bernie Ecclestone se dohodli na tom, že se Formuli 1 vrací příští rok zpět do Štýrska," stojí v prohlášení Red Bullu. Okruh bude muset před formálním posvěcením ze strany Světové rady motorsportu FIA na konci roku ještě projít drobnou rekonstrukcí, která však podle společnosti vyrábějící energetické nápoje nebude problémem, protože okruh před 2 roky zmodernizovala.
Velká cena Rakouska se na bývalém A1 Ringu jela naposledy v roce 2003, Formule 1 by se na tento krásný okruh tedy měla po 10 letech znovu vrátit, smlouva byla uzavřena až do roku 2020. Poslední dva závody zde vyhrál Michael Schumacher s Ferrari.
Závod by příští rok nově mělo pořádat také olympijské Soči či New Jersey: Zatím to tedy vypadá na velmi nabitý kalendář, pokud se Ecclestone nerozhodne vyškrtnou některý z letošních podniků.
Juan Pablo Montoya na A1 Ringu v posledním roce, kdy se zde jel závod Formule 1(foto: Williams F1 Team)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.