Pirelli do Maďarska veze nové specifikace svých měkkých a středně-tvrdých pneumatik Pirelli. Co tam od nich o nadcházejícím závodním víkendu očekává?
"Maďarsko bude prvním podnikem pro naši nejnovější specifikaci pneumatik P Zero, které se skládají z loňské konstrukce a odpovídajících letošních směsí. Týmy tyto pneumatiky prověřily během testu mladých jezdců v Silverstone, kde těžily z příležitosti přizpůsobit nastavení svých vozů tak, aby novým pneumatikám co nejlépe seděly," uvádí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"Nyní jej poprvé využijí v soutěžení a vzhledem k důležitosti kvalifikace na Hungaroringu bude práce odvedena během tréninků velmi důležitá. Předjíždění na tomto okruhu není nikdy jednoduché, takže se týmy budou snažit využít strategii pro maximalizování svých příležitostí k získání pozice na dráze.
Výběr měkkých a středně-tvrdých pneumatik by pro to měl poskytnout velké šance. Týmy při tom budou vycházet z dat získaný s různým množstvím paliva během tréninků,"," pokračuje.
Pirelli původně mělo dovézt středně-tvrdé a tvrdé směsi, nakonec se nechalo obměkčit a místo tvrdé přiveze měkkou směs. Jde tedy o stejnou nominaci jako minulý rok, ale vzhledem k tomu, že před sezónou došlo k změkčení směsí, tak by pneumatiky měly nabídnout ještě více výkonnosti.
Hungaroring je klikatým okruhem s nízkými průměrnými rychlostmi. Obvykle zde ale panuje slunečné a horké počasí, což zvyšuje zátěž na pneumatiky.
V Maďarsku se bude poprvé závodit na nových specifikacích pneumatik (foto: Pirelli)
"Teploty v Maďarsku mohou být velmi vysoké, což je další faktor, na němž budou záležet úrovně opotřebení a degradace. Trakce a brzdění jsou dvě klíčové hlediska výkonnosti pneumatik v Maďarsku a týmy ve svých nastaveních na tyto klíčové oblasti kladou důraz.
Úrovně boční energie jsou relativně nízké, omezujícím faktorem bude spíše výkonnost než živostnost pneumatik, což bude formovat základ výběru strategií - týmy se budou snažit co nejdéle udržet pneumatiky v rámci provozní výkonnosti. Design našich nejnovějších pneumatik by jim v tom měl pomoci," dodává Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.