Od středy do pátku probíhá v Silverstone test mladých pilotů. Mohou se ho účastnit i závodní piloti, ti však mohou testovat pouze pneumatiky. Jaké budou k dispozici?
Týmy budou mít možnost si vyzkoušet nové díly (pouze s mladými jezdci) i nové specifikace pneumatik, které se budou používat od Velké ceny Maďarska. Nejprve si ale řekněme, kolik sad budou moci týmy využít.
Pravidla pro testování na rok každému týmu, který může testovat vždy pouze s jedním vozem, umožnila na rok využít 100 sad pneumatik. Po defektech v Silverstone a zásahu FIA byl tento limit zvýšen na 105. Týmy si určují, jakou směs má pro ně Pirelli přivézt. Pro test v Silverstone si nikdo z nich například nevybral super-měkkou, protože se pro charakter britského okruhu nehodí.
K těmto 105 sadám (mínus ty, které týmy již použily během předsezónních testů) Pirelli navíc přiveze sedm dalších sad: tři tvrdé směsi, dvě středně-tvrdé a dva prototypy tvrdých pneumatik, na nichž se už letos jezdilo během pátečních tréninků před Velkou cenou Španělska a Británie.
Současní závodní jezdci mohou využít tyto dodatečné alokace, nemohou však na voze měnit díly a plán jejich jízdy bude určovat Pirelli. Proto se do Silverstone nechystá celá řada závodních jezdců včetně Fernanda Alonsa, který včera na otázku, proč nenastoupí do testu v Británii, odpověděl: "Protože nemůžeme testovat. A já mám důležitou práci na simulátoru."
Fernando Alonso v Silverstone jezdit nebude. Proč? "Protože nemůžeme testovat," odpovídá(foto: Scuderia Ferrari)
Všechny pneumatiky, které budou tento týden v Silverstone k využití, spadají do specifikací, jež bude Pirelli vozit na závody od Velké ceny Maďarska dále. Mají loňskou kevlarovou (aramidovou) konstrukci a letošní směsi gumy. Všechny zbývající sady, které týmům letos pro testování zůstaly, byly zaměněny za nové konstrukce.
I když se celkově jedná o nové pneumatiky, týmy s jejich vlastnosti mají hodně zkušeností i dat z loňské sezóny, kdy se na těchto konstrukcích jezdilo, a letošních směsích gumy již také něco vědí. V práci se zaměří zejména na dolaďování balíku vůz-pneumatika, aby z nových specifikací dostali co nejvíce.
"Tento test mladých jezdců představuje pro týmy cennou příležitost vyhodnotit novou specifikaci pneumatik, a také jezdit se svými mladými piloty. Protože během roků je k testování minimum příležitostí, je pro všechny stejně jako pro nás důležité získat co nejvíce," říká sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Red Bull si ve svých dvou týmech vyzkouší hned osm jezdců (foto: Red Bull Racing)
"Zkušenost závodních pilotů toho přinese hodně a my se těšíme na jejich zpětnou vazbu. Nečekáme, že nová specifikace pneumatiky se bude chovat moc odlišně než ta předchozí - celkové vlastnosti by měly být podobné. Přesto by týmy během 3 dnů měly být schopny odvést spoustu užitečné práce," pokračuje Hembery.
Pouze Mercedes se nesmí testů v Silverstone zúčastnit v rámci trestů za porušení pravidel, protože již v květnu soukromě testoval s Pirelli a s letošním vozem. Italský výrobce pneumatik mu však poskytne z testů data.
"Poskytneme všem týmům stejnou zpětnou vazbu. Díváme se na stejná data, takže všichni budou mít stejné informace... Mercedes má spoustu dat o pneumatikách z minulého roku, co se týče aerodynamiky a nastavení," potvrzuje Hembery. Německý tým totiž během tréninku v Brazílii vzájemně porovnával loňské a letošní pneumatiky.
Kompletní sestavu všech týmů pro test v Silverstone (kdo kdy nastoupí) najdete zde.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.