Konstruktér Red Bullu Adrian Newey žádá větší volnost pro návrháře vozů Formule 1, jinak podle něj budou všechny vypadat stejně.
Ve vrcholné disciplíně motorsportu působí již přes 30 let a stále hledá nové výzvy, aby mohl uplatnit své nápady. To se však stává obtížnější. V posledních třech letech přesto dokázal získat tři konstruktérské tituly a ke třem titulům mistra světa pomoci i Sebastianovi Vettelovi.
"Na prvním místě je aerodynamika, dynamika vozidla a vlastní konstrukce. Když dáte dohromady tyto tři, pak máte dobrý základ," popisuje Newey. Místo kreativní práce se však jedná o hledání drobných detailů. Být rychlejší než ostatní je stále těžší, což by se v roce 2014 mohlo změnit.
"Příští rok bude velkou změnou obzvlášť v uspořádání vozů. Nové motory potřebují spoustu chlazení, protože nejde jen o spalovací motor, ale také o turbem přeplňované části. Pokud jde o elektrickou stránku, kterou nazýváme KERS, také potřebuje spoustu chlazení.
To je velkou výzvou, pravidla pro převodovky jsou také jiná a dochází k určitým změnám v aerodynamice, takže jde o velký úkol. Je to těžké pro všechny týmy, protože se snažíme věnovat vývoji letošních vozů a zároveň výzkumu příštích strojů," říká hlavní designér Red Bullu.
Když Adrian Newey dostal volnost, stvořil tento vůz (foto: Red Bull Racing)
Od budoucích pravidel by si však přál více volnosti než přibývajících omezení, které designérům svazují ruce: "Je to velmi těžké. Kdybyste se mohli vrátit o 10 let zpět a vidět současná auta, vypadala by trochu divně a směšně.
Pevně doufám, že současný trend čím dál více omezujících pravidel nebude pokračovat, protože jinak skončíme tak, že pravidla vám navrhnou vůz, což znamená, že všechny vozy budou vypadat stejně," varuje Newey.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.