Konstruktér Red Bullu Adrian Newey žádá větší volnost pro návrháře vozů Formule 1, jinak podle něj budou všechny vypadat stejně.
Ve vrcholné disciplíně motorsportu působí již přes 30 let a stále hledá nové výzvy, aby mohl uplatnit své nápady. To se však stává obtížnější. V posledních třech letech přesto dokázal získat tři konstruktérské tituly a ke třem titulům mistra světa pomoci i Sebastianovi Vettelovi.
"Na prvním místě je aerodynamika, dynamika vozidla a vlastní konstrukce. Když dáte dohromady tyto tři, pak máte dobrý základ," popisuje Newey. Místo kreativní práce se však jedná o hledání drobných detailů. Být rychlejší než ostatní je stále těžší, což by se v roce 2014 mohlo změnit.
"Příští rok bude velkou změnou obzvlášť v uspořádání vozů. Nové motory potřebují spoustu chlazení, protože nejde jen o spalovací motor, ale také o turbem přeplňované části. Pokud jde o elektrickou stránku, kterou nazýváme KERS, také potřebuje spoustu chlazení.
To je velkou výzvou, pravidla pro převodovky jsou také jiná a dochází k určitým změnám v aerodynamice, takže jde o velký úkol. Je to těžké pro všechny týmy, protože se snažíme věnovat vývoji letošních vozů a zároveň výzkumu příštích strojů," říká hlavní designér Red Bullu.
Když Adrian Newey dostal volnost, stvořil tento vůz (foto: Red Bull Racing)
Od budoucích pravidel by si však přál více volnosti než přibývajících omezení, které designérům svazují ruce: "Je to velmi těžké. Kdybyste se mohli vrátit o 10 let zpět a vidět současná auta, vypadala by trochu divně a směšně.
Pevně doufám, že současný trend čím dál více omezujících pravidel nebude pokračovat, protože jinak skončíme tak, že pravidla vám navrhnou vůz, což znamená, že všechny vozy budou vypadat stejně," varuje Newey.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.