Rakouský tým Red Bull dokončil vyšetřování příčin špatně upevněného kola, které v boxech zranilo kameramana. Mechanikovi sjel při výměně prst na tlačítko signalizující dokončení výměny.
Red Bull byl za tento incident, k němuž došlo v neděli během Velké ceny Německa, potrestán pouze pokutou ve výši 30 000 Euro (780 000 Kč), což kritikové vzhledem k jeho rozpočtu označili za směšný trest.
Včera zaslal zprávu ze svého vyšetřování Mezinárodní automobilové federaci (FIA), která jej požádala, aby se o ní podělil i s ostatními týmy. Rakouská stáj v ní vysvětluje, že došlo k lidské chybě. Mechanici po výměně kola prostřednictvím tlačítka na utahovací pistoli pro zrychlení zastávky signalizují utažení kola místo zvednutí ruky. Po takovém signálu ze všech čtyř rohů je vůz ihned spuštěn na zem a pilot vyráží zpět na trať.
A zatímco se v 7. kole závodu na Nürburgringu u Sebastiana Vettela přiblížili ke svému rekordu, když jej přezuli za 2,1 sekundy, o kolo později při zastávce Marka Webbera došlo k nehodě. Jeden z mechaniků musel kvůli strhnutému závitu matky použít větší sílu, proto mu sjel prst na tlačítko potvrzující dokončení práce.
Red Bull po událostech v Německu upraví svůj systém pro výměnu kol (foto: Red Bull Racing)
Webber následně odstartoval s uvolněným kolem, které bloudilo mezi mechaniky, až trefilo kameramana, který se díval na opačnou stranu. Red Bull proto svou technologii lépe zabezpečí, aby k podobnému selhání již nedošlo. Týmy využívající podobné systémy mohou díky rozeslání této zprávy nyní své systému rovněž upravit.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.