Týmy Formule 1 jsou podle Pirelli paranoidní, pokud jde o testování. To se podle jejich sportovního ředitele Paula Hemberyho musí v zájmu sportu změnit.
I když se italský dodavatel pneumatik snaží po soukromém testu s Mercedesem a závodu v Silverstone vyřešit svou situaci pro vývoj pneumatik, stále musí testovat pouze s Renaultem R30 z roku 2010.
Novější techniku získat nemůže, protože se týmy bojí o to, aby někdo ze soupeřů nezískal neférovou výhodu. "To se musí změnit. Musíme některé věci dělat jinak," zlobí se Hembery. "Můžete dělat spoustu věcí na simulátoru. Ale ani zde nemůžu využívat jen jeden simulátor, protože budu nařčen z toho, že straním jednomu týmu na úkor druhého."
"Paranoia je velká, protože velká je i úroveň soutěživosti, v určitém bodě se s tím ale musí přestat, abychom mohli dělat svou práci. Nemáme zájem pomoci jednomu týmu na úkor ostatních, jen se snažíme dělat svou práci. Je nám jedno, jestli budeme po jednom testovat s pěti týmy," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Nevyhnul se ani otázce kontroverzního testu s Mercedesem. Ukázal jim, jak je testování s aktuální technikou důležité: "Zní to hrozně, když to řeknu, ale nejlepší test pneumatik, který jsme za poslední tři roky absolvovali, byl ten s Mercedesem v Barceloně."
Pirelli tento týden testuje v Paul Ricard, ovšem stále s tři roky starým Renaultem R30 (foto: Pirelli)
"Pokud se na to dívám sobecky z našeho pohledu, šlo o ten nejlepší test, kterého jsme se účastnili. Měli jsme silná auta, silné jezdce, pracovali profesionálně a poskytli nám přesně to, co jsme chtěli," připouští Hembery.
Pirelli tento týden od úterý do čtvrtku testuje s Renaultem R30 na okruhu Paul Ricard ve Francii, za volant usedl opět Jaime Alguersuari, kterého za volantem čeká 5000 km za. Příští týden se týmy sejdou ke společnému testu mladých pilotů v Silverstone, kde budou pneumatiky moci testovat i závodní piloti.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.