Týmy Formule 1 jsou podle Pirelli paranoidní, pokud jde o testování. To se podle jejich sportovního ředitele Paula Hemberyho musí v zájmu sportu změnit.
I když se italský dodavatel pneumatik snaží po soukromém testu s Mercedesem a závodu v Silverstone vyřešit svou situaci pro vývoj pneumatik, stále musí testovat pouze s Renaultem R30 z roku 2010.
Novější techniku získat nemůže, protože se týmy bojí o to, aby někdo ze soupeřů nezískal neférovou výhodu. "To se musí změnit. Musíme některé věci dělat jinak," zlobí se Hembery. "Můžete dělat spoustu věcí na simulátoru. Ale ani zde nemůžu využívat jen jeden simulátor, protože budu nařčen z toho, že straním jednomu týmu na úkor druhého."
"Paranoia je velká, protože velká je i úroveň soutěživosti, v určitém bodě se s tím ale musí přestat, abychom mohli dělat svou práci. Nemáme zájem pomoci jednomu týmu na úkor ostatních, jen se snažíme dělat svou práci. Je nám jedno, jestli budeme po jednom testovat s pěti týmy," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Nevyhnul se ani otázce kontroverzního testu s Mercedesem. Ukázal jim, jak je testování s aktuální technikou důležité: "Zní to hrozně, když to řeknu, ale nejlepší test pneumatik, který jsme za poslední tři roky absolvovali, byl ten s Mercedesem v Barceloně."
Pirelli tento týden testuje v Paul Ricard, ovšem stále s tři roky starým Renaultem R30 (foto: Pirelli)
"Pokud se na to dívám sobecky z našeho pohledu, šlo o ten nejlepší test, kterého jsme se účastnili. Měli jsme silná auta, silné jezdce, pracovali profesionálně a poskytli nám přesně to, co jsme chtěli," připouští Hembery.
Pirelli tento týden od úterý do čtvrtku testuje s Renaultem R30 na okruhu Paul Ricard ve Francii, za volant usedl opět Jaime Alguersuari, kterého za volantem čeká 5000 km za. Příští týden se týmy sejdou ke společnému testu mladých pilotů v Silverstone, kde budou pneumatiky moci testovat i závodní piloti.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.