Italský dodavatel pneumatik pro Velkou cenu Maďarska dodá měkčí směsi, než původně plánovalo.
Minulý měsíc Pirelli oznámilo, že se na pomalém Hungaroringu bude závodit na tom nejtvrdším, co má (středně-tvrdá a tvrdá směs), za což si vysloužilo kritiku ze strany Lotusu. Italská společnost však podle BBC mění své rozhodnutí a do Maďarska přiveze měkkou a středně tvrdou směs.
Jedná se sice o stejnou specifikaci jako loni, ve skutečnosti budou ale pneumatiky měkčí, protože před sezónou byly směsi o stupeň změkčeny. V Maďarsku se také bude po "silverstoneovském práskání" závodit na konstrukcích z loňského roku. Podle zákulisních zdrojů by se navíc ve Spa a v Monze mohly zase objevit původní letošní pneumatiky.
Ke změně specifikací pro Hungaroring Pirelli uvedlo: "Návrat ke konstrukcím z roku 2012 znamená, že Maďarsko už nevyžaduje tak tvrdou směs."
V zákulisí se týmy snaží ovlivnit dodavatele a prosadit své zájmy. Zatímco Red Bull a Mercedes by uvítali tvrdší směsi, tak se k pneumatikám šetrnější Lotus, Ferrari a Force India přimlouvají za směsi měkčí.
Měkké (žluté barvy) a středně-tvrdé (bílé) směsi pneumatik(foto: Pirelli)
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.