Po nehodě v boxech na Nürburgringu, kde nedotažené kolo z Red Bullu Marka Webbera zranilo televizního kameramana, budou zpřísněny předpisy pro pohyb osob v boxech.
Šest vyčleněných kameramanů, kteří mají zvláštní povolení, se již nebude moci od Velké ceny Maďarska během závodu volně pohybovat v boxové uličce poté, co jednoho z nich - Paula Allena - zranilo zbloudilé kolo. Povolení pořizovat záběry z boxů má i šest fotografů, jejich pohyb již je ale delší dobu omezen pouze na prostory boxové zídky. Znamená to, že od příštího závodu již nebudeme svědky tak akčních záběrů.
Paul při incidentu utrpěl zlomeninu klíční kosti a dvou žeber, nyní se zotavuje v nemocnici v Chotěbuzi, kde ho včera navštívil mechanik Red Bull, aby mu popřál brzké uzdravení. Předal mu při tom pozdravy od členu týmů a podepsaný plakát.
Bernie Ecclestone k nehodě uvedl: "Jsem v úzkém kontaktu se všemi, kteří jsou do této záležitosti zapojeni. Je to hrozné říci, ale byla to jedna z těch věcí. Pohybovala se tam řada mechaniků a kolo mohlo narazit do kteréhokoliv z nich. Kameraman zrovna hleděl ve špatnou dobu špatným směrem. V budoucnosti našim kameramanům umožníme natáčení pouze z boxové zídky."
Po incidentu volali šéfové týmu v čele s Rossem Brawnem a Martinem Whitmarshem pro zpřísnění pravidel pro pohyb osob v boxech. Christian Horner se dokonce vyslovil pro povinné přilby a kombinézy pro fotografy a kameramany, podobně jako je tomu v sérii Le Mans - tam se však boxy během závodů prohání 100 lidí z řad médií.
(ilustrační foto: Sahara Force India)
Je otázkou, zda by mělo dojít až k tak razantnímu zpřísnění. Riziko nelze nikdy zcela eliminovat, což si dotyční lidé uvědomují, ale použití přileb a kombinéz omezuje vidění (a kameraman musí natáčet přes hledáček přístroje), sluch a pohyblivost, což by v konečném důsledku nemuselo nebezpečí úrazu snížit. Zdraví a bezpečí všech jsou prvořadé, situaci je však třeba řešit s chladnou hlavou a vyhnout se zbrklým nařízením.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.