V Silverstone jsme byli svědky velmi neobvyklého závodu, který byl ovlivněn čtyřmi defekty pneumatik. Během týdne jsme vás o celé situaci informovali, přečte si, co si o aktuálním dění myslí někteří lidé z F1.
Jezdec Red Bullu, Mark Webber, například k celé situaci řekl: "Činy mluví hlasitěji než slova a Pirelli musí po stránce bezpečnosti něco udělat. Výkonnost je jednou věcí, ale když do toho zahrnete také bezpečnost, tak musíte pro nás pro všechny najít správnou cestu. Silverstone bylo velmi dramatické a nebezpečné pro nás pro všechny."
Výkonný ředitel Marussie, Graeme Lowdon, pro BBC Radio 5 live řekl, že týmy sdílejí obavy jezdců z aktuální situace. "Pro pocity jezdců mám pochopení, protože se jich to přímo týká. Můžete tedy pochopit, že jejich pocity jsou velmi důležité. A zároveň nechceme jako tým naše jezdce postavit do situace, která je nebezpečná. Myslím, že jsme více lidé, než si jezdci myslí. Myslím, že cokoliv, co se týká jezdců, by také mělo zahrnovat týmy. O bezpečnost se extrémně zajímáme."
Ve čtvrtek Fernando Alonso popsal situaci prasknutí gumy z jeho pohledu ve 288 km/h, kdy byl těsně za Sergiem Pérezem a na jeho voze došlo k selhání pneumatiky. "Byla to nebezpečná situace. Rozhodl jsem se předjet Sergia zleva. Měl jsem štěstí, protože kdybych si vybral pravou stranu, tak by všechno trefilo mojí helmu. Byly tam kousky oceli letící 300 km/h, které by byly jako kulka nebo nůž."
Pneumatiky byly na Silverstone opravdovým problémem
Španěl pak dodal: "Pirelli udělalo nějaké změny. Věříme jim a myslíme si, že vyřeší ten problém." V čele GPDA (Grand Prix Drivers' Association), která by mohla mluvit za všechny jezdce, je Pedro de la Rosa, řediteli jsou Sebastian Vettel a Jenson Button, nicméně Kimi Räikkönen, Adrian Sutil a Valtteri Bottas se této organizace neúčastní. Jedna věc je jistá, problémů s pneumatikami je letos více než dost. Ze začátku roku to byly problémy s delaminací. GPDA tedy požádala FIA, aby s tím něco udělala.
Před GP Kanady chtělo tedy Pirelli představit modernizované gumy, nicméně tuto změnu zablokovaly tři týmy, které se bály, že tato novinka mohla omezit jejich konkurenceschopnost. Tyto stejné gumy budou použity i v Německu. Pirelli tehdy odmítalo, že by to bylo kvůli bezpečnosti a pravidla byla nastavena tak, že ke změně v gumách může dojít pouze při jednomyslném souhlasu všech týmů.
Nicméně po Silverstone, po kterém se všichni shodli, že tato situace je neakceptovatelná, FIA do celé věci vstoupila a prosadila změnu, která byla nutná. Pirelli v úterý oznámilo, že za problémy v Silverstone mohly samotné týmy, které se neřídily jejich nařízeními. Jenson Button k tomu řekl: "My posloucháme všechna nařízení - na obou vozech."
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.