Podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna Mercedes v Silverstone nejezdil s nižšími tlaky, než doporučuje Pirelli.
"Myslím, že se lidé drželi doporučení Pirelli, pokud jde o tlaky, které také byly v tom nejkonkurenceschopnějším pásmu pneumatik. Myslím, že problém máte tehdy, když pneumatika očividně funguje při tlaku, který je mimo doporučené škály," vysvětluje Brawn.
"Pokud se dostaneme do scénáře, kdy je řešením jezdit s tlaky, které jsou mimo nejlepší výkonnost pneumatiky, pak musí existovat opravdu robustní systém, aby se zajistilo, že toho lidé nezneužívali.
Dobré zatím je, že se tlaky, s nimiž Pirelli chce, abychom jezdili, nacházejí v pásmu, kdy pneumatiky stejně fungují nejlépe, takže se nikdo nesnažil odchýlit. Nemyslím si, že by tam někdo jezdil s příliš nízkými tlaky - my rozhodně ne," popírá šéf Mercedesu jednu z příčin, kterou Pirelli vysvětlovalo defekty v průběhu Velké ceny Británie. Tým však běžně dává pneumatiky na opačnou stranu, než určuje výrobce, což bylo další příčinou defektů citovanou italským dodavatelem.
"Myslím si, že když Pirelli určí, že odpovědí je jezdit s vyšším minimálním tlakem, pak musí zakročit FIA a říct, dobrá, my to budeme vynucovat nebo kontrolovat. Pokud ne, bude docházet k obviňování a zneužívání tlaků, protože ty by představovaly výkonnost," pokračuje Brawn.
Mercedes popírá, že by v Silverstone jezdil s příliš nízkými tlaky v pneumatikách(foto: Mercedes AMG F1 Team)
K událostem v Silverstone říká: "Během závodu jsme měli doporučení, abychom udržovali vyšší tlaky v pneumatikách, což jsme učinili. Takže Nico a Lewis jezdili v pozdější fázi závodu v horní části škály, která byla doporučena.
Samozřejmě jsme měli drobné obavy o udržení tlaků po výjezdu safety caru. Hodně jsme Nica a Lewise povzbuzovali k tomu, aby udržovali tak vysoké tlaky, jak jenom mohou, abychom je po restartu za safety carem neměli příliš nízké."
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.