Podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna Mercedes v Silverstone nejezdil s nižšími tlaky, než doporučuje Pirelli.
"Myslím, že se lidé drželi doporučení Pirelli, pokud jde o tlaky, které také byly v tom nejkonkurenceschopnějším pásmu pneumatik. Myslím, že problém máte tehdy, když pneumatika očividně funguje při tlaku, který je mimo doporučené škály," vysvětluje Brawn.
"Pokud se dostaneme do scénáře, kdy je řešením jezdit s tlaky, které jsou mimo nejlepší výkonnost pneumatiky, pak musí existovat opravdu robustní systém, aby se zajistilo, že toho lidé nezneužívali.
Dobré zatím je, že se tlaky, s nimiž Pirelli chce, abychom jezdili, nacházejí v pásmu, kdy pneumatiky stejně fungují nejlépe, takže se nikdo nesnažil odchýlit. Nemyslím si, že by tam někdo jezdil s příliš nízkými tlaky - my rozhodně ne," popírá šéf Mercedesu jednu z příčin, kterou Pirelli vysvětlovalo defekty v průběhu Velké ceny Británie. Tým však běžně dává pneumatiky na opačnou stranu, než určuje výrobce, což bylo další příčinou defektů citovanou italským dodavatelem.
"Myslím si, že když Pirelli určí, že odpovědí je jezdit s vyšším minimálním tlakem, pak musí zakročit FIA a říct, dobrá, my to budeme vynucovat nebo kontrolovat. Pokud ne, bude docházet k obviňování a zneužívání tlaků, protože ty by představovaly výkonnost," pokračuje Brawn.
Mercedes popírá, že by v Silverstone jezdil s příliš nízkými tlaky v pneumatikách(foto: Mercedes AMG F1 Team)
K událostem v Silverstone říká: "Během závodu jsme měli doporučení, abychom udržovali vyšší tlaky v pneumatikách, což jsme učinili. Takže Nico a Lewis jezdili v pozdější fázi závodu v horní části škály, která byla doporučena.
Samozřejmě jsme měli drobné obavy o udržení tlaků po výjezdu safety caru. Hodně jsme Nica a Lewise povzbuzovali k tomu, aby udržovali tak vysoké tlaky, jak jenom mohou, abychom je po restartu za safety carem neměli příliš nízké."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.