Podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna Mercedes v Silverstone nejezdil s nižšími tlaky, než doporučuje Pirelli.
"Myslím, že se lidé drželi doporučení Pirelli, pokud jde o tlaky, které také byly v tom nejkonkurenceschopnějším pásmu pneumatik. Myslím, že problém máte tehdy, když pneumatika očividně funguje při tlaku, který je mimo doporučené škály," vysvětluje Brawn.
"Pokud se dostaneme do scénáře, kdy je řešením jezdit s tlaky, které jsou mimo nejlepší výkonnost pneumatiky, pak musí existovat opravdu robustní systém, aby se zajistilo, že toho lidé nezneužívali.
Dobré zatím je, že se tlaky, s nimiž Pirelli chce, abychom jezdili, nacházejí v pásmu, kdy pneumatiky stejně fungují nejlépe, takže se nikdo nesnažil odchýlit. Nemyslím si, že by tam někdo jezdil s příliš nízkými tlaky - my rozhodně ne," popírá šéf Mercedesu jednu z příčin, kterou Pirelli vysvětlovalo defekty v průběhu Velké ceny Británie. Tým však běžně dává pneumatiky na opačnou stranu, než určuje výrobce, což bylo další příčinou defektů citovanou italským dodavatelem.
"Myslím si, že když Pirelli určí, že odpovědí je jezdit s vyšším minimálním tlakem, pak musí zakročit FIA a říct, dobrá, my to budeme vynucovat nebo kontrolovat. Pokud ne, bude docházet k obviňování a zneužívání tlaků, protože ty by představovaly výkonnost," pokračuje Brawn.
Mercedes popírá, že by v Silverstone jezdil s příliš nízkými tlaky v pneumatikách(foto: Mercedes AMG F1 Team)
K událostem v Silverstone říká: "Během závodu jsme měli doporučení, abychom udržovali vyšší tlaky v pneumatikách, což jsme učinili. Takže Nico a Lewis jezdili v pozdější fázi závodu v horní části škály, která byla doporučena.
Samozřejmě jsme měli drobné obavy o udržení tlaků po výjezdu safety caru. Hodně jsme Nica a Lewise povzbuzovali k tomu, aby udržovali tak vysoké tlaky, jak jenom mohou, abychom je po restartu za safety carem neměli příliš nízké."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.