Pirelli dnes večer zveřejnilo závěry svého vyšetřování silverstoneovských selhání pneumatik: zadní pneumatiky týmy nasazené na špatné straně, příliš nízké tlaky, extrémní odklony kol a vysoké obrubníky.
Analýza potvrdila, že letošní pneumatiky nepředstavují bezpečnostní riziko, pokud jsou používány správným způsobem dle instrukcí dodavatele. Pirelli zároveň požádalo FIA o úpravu pravidel tak, aby mělo přístup k real-time provozním datům o pneumatikách.
Zároveň potvrdilo naše dřívější informace (viz zde), že se bude v Německu závodit na zadních (přední se měnit nebudou) pneumatikách připravených pro Kanadu, kde si je týmy vyzkoušely pouze v trénincích, a že se v Maďarsku vrátí k nové kombinaci loňských struktur s letošními směsmi, které budou vyzkoušeny v Silverstone závodními piloty a s letošními vozy při testu mladých pilotů.
Sportovního ředitele Pirelli Paula Hembery výsledky vyšetřování rozlítily: "To, co se stalo v Silverstone, nás naštvalo. S těmito sofistikovanými pneumatikami je pro nás důležité sledovat data jako jsou teploty, tlaky a odklon. Zatímco očekáváme úpravu pravidel, budeme dodávat pneumatiky, které se jednodušeji zvládají."
Týmy záměrně nasazovaly letošní asymetrické pneumatiky na nesprávné straně. Od Velké ceny Německa bude tato běžně využívaná praktika (již od předsezónních testů) přísně zakázána. V Hungaroringu pak budou nasazeny nové pneumaticky symetrické struktury, jejichž využití bude bezpečné i bez přístupu k datům o pneumatikách, což je dle Pirelli klíčové pro optimální funkci sofistikovaných letošních pneumatik.
Pirelli dokončilo vyšetřování defektů ze Silverstone, na vině jsou týmy, které nerespektovaly pokyny výrobce pro práci s pneumatikami (foto: Pirelli)
Týmy podhušťovaly pneumatiky a volily extrémní odklony kol, nad čímž Pirelli nemělo žádnou kontrolu. Taková nastavení byla za určitých okolností nebezpečná. Italský dodavatel proto žádá FIA, aby tyto parametry byly v budoucnu přesně zkoumány a kontrolovány určeným delegátem.
Závěrem Pirelli zdůrazňuje, že letošní řada pneumatik nepředstavuje pro jezdce naprosto žádné riziko - pokud jsou používány správným způsobem - a že splňují veškeré bezpečnostní standardy, které FIA požaduje.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.