Pirelli dnes večer zveřejnilo závěry svého vyšetřování silverstoneovských selhání pneumatik: zadní pneumatiky týmy nasazené na špatné straně, příliš nízké tlaky, extrémní odklony kol a vysoké obrubníky.
Analýza potvrdila, že letošní pneumatiky nepředstavují bezpečnostní riziko, pokud jsou používány správným způsobem dle instrukcí dodavatele. Pirelli zároveň požádalo FIA o úpravu pravidel tak, aby mělo přístup k real-time provozním datům o pneumatikách.
Zároveň potvrdilo naše dřívější informace (viz zde), že se bude v Německu závodit na zadních (přední se měnit nebudou) pneumatikách připravených pro Kanadu, kde si je týmy vyzkoušely pouze v trénincích, a že se v Maďarsku vrátí k nové kombinaci loňských struktur s letošními směsmi, které budou vyzkoušeny v Silverstone závodními piloty a s letošními vozy při testu mladých pilotů.
Sportovního ředitele Pirelli Paula Hembery výsledky vyšetřování rozlítily: "To, co se stalo v Silverstone, nás naštvalo. S těmito sofistikovanými pneumatikami je pro nás důležité sledovat data jako jsou teploty, tlaky a odklon. Zatímco očekáváme úpravu pravidel, budeme dodávat pneumatiky, které se jednodušeji zvládají."
Týmy záměrně nasazovaly letošní asymetrické pneumatiky na nesprávné straně. Od Velké ceny Německa bude tato běžně využívaná praktika (již od předsezónních testů) přísně zakázána. V Hungaroringu pak budou nasazeny nové pneumaticky symetrické struktury, jejichž využití bude bezpečné i bez přístupu k datům o pneumatikách, což je dle Pirelli klíčové pro optimální funkci sofistikovaných letošních pneumatik.
Pirelli dokončilo vyšetřování defektů ze Silverstone, na vině jsou týmy, které nerespektovaly pokyny výrobce pro práci s pneumatikami (foto: Pirelli)
Týmy podhušťovaly pneumatiky a volily extrémní odklony kol, nad čímž Pirelli nemělo žádnou kontrolu. Taková nastavení byla za určitých okolností nebezpečná. Italský dodavatel proto žádá FIA, aby tyto parametry byly v budoucnu přesně zkoumány a kontrolovány určeným delegátem.
Závěrem Pirelli zdůrazňuje, že letošní řada pneumatik nepředstavuje pro jezdce naprosto žádné riziko - pokud jsou používány správným způsobem - a že splňují veškeré bezpečnostní standardy, které FIA požaduje.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.