Pirelli reaguje na hojné defekty, které se objevily v posledním závodě v Silverstone, a pro tento víkend přiveze pneumatiky, které původně přivezlo do Kanady, kde jejich nasazení některé týmy zamítly.
V Nürburgringu se tedy ke slovu dostanou nové konstrukce, které týmy testovaly během tréninků před Velkou cenou Kanady v Montrealu. Ferrari, Force India a Lotus však nakonec odmítli jejich nasazení. Vnitřní pás těchto pneumatik je vyroben z kevlaru místo obvyklé oceli.
Kevlar je flexibilní, vyztužené vlákno, které pomáhá snížit četnost defektů. Kevlarová konstrukce rovněž snižuje provozní teplotu pneumatik o přibližně 10 °C, může tedy ovlivnit relativní výkonnost jednotlivých vozů - proto byly původně některé týmy proti změnám.
V Maďarsku na konci července se pak Pirelli vrátí ke konstrukcím z loňské sezóny, které se od výše zmíněných dále liší. Letošní pneumatiky jsou totiž radiální, zatímco loňské byly hybridem mezi diagonální a radiální konstrukcí a chovaly se odlišně.
Cílem je dodat pneumatiky, které budou odolnější vůči propíchnutím a defektům, které jsme nebývale často pozorovali v Silverstone. Postiženi tam jimi byli Fernando Alonso, Esteban Gutiérrez, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Sergio Pérez a Jean-Eric Vergne.
Mezi postižené prasknutím pneumatiky patřil v Silverstone také Felipe Massa (foto: Pirelli)
Piloti ihned volali po změně v rámci své bezpečnosti, sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery ujistil, že ihned zahájí vyšetřování, aby nalezli příčinu co nejdříve před dalším závodem, tj. před Velkou cenu Německa, kde dojde k výše uvedené změně pouze u zadních pneumatik.
FIA také v pondělí oznámila, že umožní změnit specifikace pneumatik v průběhu sezóny bez jednomyslného souhlasu všech týmů.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.