Pirelli reaguje na hojné defekty, které se objevily v posledním závodě v Silverstone, a pro tento víkend přiveze pneumatiky, které původně přivezlo do Kanady, kde jejich nasazení některé týmy zamítly.
V Nürburgringu se tedy ke slovu dostanou nové konstrukce, které týmy testovaly během tréninků před Velkou cenou Kanady v Montrealu. Ferrari, Force India a Lotus však nakonec odmítli jejich nasazení. Vnitřní pás těchto pneumatik je vyroben z kevlaru místo obvyklé oceli.
Kevlar je flexibilní, vyztužené vlákno, které pomáhá snížit četnost defektů. Kevlarová konstrukce rovněž snižuje provozní teplotu pneumatik o přibližně 10 °C, může tedy ovlivnit relativní výkonnost jednotlivých vozů - proto byly původně některé týmy proti změnám.
V Maďarsku na konci července se pak Pirelli vrátí ke konstrukcím z loňské sezóny, které se od výše zmíněných dále liší. Letošní pneumatiky jsou totiž radiální, zatímco loňské byly hybridem mezi diagonální a radiální konstrukcí a chovaly se odlišně.
Cílem je dodat pneumatiky, které budou odolnější vůči propíchnutím a defektům, které jsme nebývale často pozorovali v Silverstone. Postiženi tam jimi byli Fernando Alonso, Esteban Gutiérrez, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Sergio Pérez a Jean-Eric Vergne.
Mezi postižené prasknutím pneumatiky patřil v Silverstone také Felipe Massa (foto: Pirelli)
Piloti ihned volali po změně v rámci své bezpečnosti, sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery ujistil, že ihned zahájí vyšetřování, aby nalezli příčinu co nejdříve před dalším závodem, tj. před Velkou cenu Německa, kde dojde k výše uvedené změně pouze u zadních pneumatik.
FIA také v pondělí oznámila, že umožní změnit specifikace pneumatik v průběhu sezóny bez jednomyslného souhlasu všech týmů.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.