Pirelli reaguje na hojné defekty, které se objevily v posledním závodě v Silverstone, a pro tento víkend přiveze pneumatiky, které původně přivezlo do Kanady, kde jejich nasazení některé týmy zamítly.
V Nürburgringu se tedy ke slovu dostanou nové konstrukce, které týmy testovaly během tréninků před Velkou cenou Kanady v Montrealu. Ferrari, Force India a Lotus však nakonec odmítli jejich nasazení. Vnitřní pás těchto pneumatik je vyroben z kevlaru místo obvyklé oceli.
Kevlar je flexibilní, vyztužené vlákno, které pomáhá snížit četnost defektů. Kevlarová konstrukce rovněž snižuje provozní teplotu pneumatik o přibližně 10 °C, může tedy ovlivnit relativní výkonnost jednotlivých vozů - proto byly původně některé týmy proti změnám.
V Maďarsku na konci července se pak Pirelli vrátí ke konstrukcím z loňské sezóny, které se od výše zmíněných dále liší. Letošní pneumatiky jsou totiž radiální, zatímco loňské byly hybridem mezi diagonální a radiální konstrukcí a chovaly se odlišně.
Cílem je dodat pneumatiky, které budou odolnější vůči propíchnutím a defektům, které jsme nebývale často pozorovali v Silverstone. Postiženi tam jimi byli Fernando Alonso, Esteban Gutiérrez, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Sergio Pérez a Jean-Eric Vergne.
Mezi postižené prasknutím pneumatiky patřil v Silverstone také Felipe Massa (foto: Pirelli)
Piloti ihned volali po změně v rámci své bezpečnosti, sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery ujistil, že ihned zahájí vyšetřování, aby nalezli příčinu co nejdříve před dalším závodem, tj. před Velkou cenu Německa, kde dojde k výše uvedené změně pouze u zadních pneumatik.
FIA také v pondělí oznámila, že umožní změnit specifikace pneumatik v průběhu sezóny bez jednomyslného souhlasu všech týmů.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.