Šéf Mercedesu, Ross Brawn, oponuje názorům, že tým z Brackley z porušení pravidel vyvázl velmi lehce. Podle něj je trest uložený Tribunálem FIA adekvátní.
Podle šéfa týmu Mercedes, Rosse Brawna, je trest za porušení pravidel při "tajném" testování v podobě vyloučení z testu nováčků a napomenutí zcela adekvátní a popírá, že by byl mírný. (Více o jednání a výsledku si můžete přečíst zde a hodnocení některých soupeřů zde.)
"Myslím, že přijít o test nováčků je ztráta. Podle mě je předpoklad, že je to mírný trest, mylný. Měli jsme připraven program a je pro nás ztrátou, že nebudeme moci vyzkoušet a vyvíjet novinky během onoho testu nováčků. Nemyslím, že jsme z toho vyvázli lehce, vyšli jsme z toho s... řekl bych rozumným trestem, který je adekvátní," uvedl v rozhovoru pro Sky Sports.
"Nebudeme předstírat, že jsme bez jakékoliv viny na naší straně, ale bylo také zjištěno, že chybovali i jiní a to vyústilo v tuto situaci. Jednali jsme v dobré víře a domnívali se, že máme povolení, nechtěli jsme získat žádné výhody. To vše bylo bráno v úvahu," řekl Brawn.
Dodal, že ačkoliv nemůžete na trati jezdit úplně bez jakýchkoliv zjištěných dat, v důsledku to bylo nechtěné a minoritní, protože v Barceloně nejezdili za účelem zlepšení spolehlivosti jejich vozu, nýbrž pomoci Pirelli s problémy s pneumatikami.
Tribunál považuje za dobrý krok vpřed - s jednáním byl velmi spokojen a bylo podle něj spravedlivé a nezávislé.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.