Šéf Mercedesu, Ross Brawn, oponuje názorům, že tým z Brackley z porušení pravidel vyvázl velmi lehce. Podle něj je trest uložený Tribunálem FIA adekvátní.
Podle šéfa týmu Mercedes, Rosse Brawna, je trest za porušení pravidel při "tajném" testování v podobě vyloučení z testu nováčků a napomenutí zcela adekvátní a popírá, že by byl mírný. (Více o jednání a výsledku si můžete přečíst zde a hodnocení některých soupeřů zde.)
"Myslím, že přijít o test nováčků je ztráta. Podle mě je předpoklad, že je to mírný trest, mylný. Měli jsme připraven program a je pro nás ztrátou, že nebudeme moci vyzkoušet a vyvíjet novinky během onoho testu nováčků. Nemyslím, že jsme z toho vyvázli lehce, vyšli jsme z toho s... řekl bych rozumným trestem, který je adekvátní," uvedl v rozhovoru pro Sky Sports.
"Nebudeme předstírat, že jsme bez jakékoliv viny na naší straně, ale bylo také zjištěno, že chybovali i jiní a to vyústilo v tuto situaci. Jednali jsme v dobré víře a domnívali se, že máme povolení, nechtěli jsme získat žádné výhody. To vše bylo bráno v úvahu," řekl Brawn.
Dodal, že ačkoliv nemůžete na trati jezdit úplně bez jakýchkoliv zjištěných dat, v důsledku to bylo nechtěné a minoritní, protože v Barceloně nejezdili za účelem zlepšení spolehlivosti jejich vozu, nýbrž pomoci Pirelli s problémy s pneumatikami.
Tribunál považuje za dobrý krok vpřed - s jednáním byl velmi spokojen a bylo podle něj spravedlivé a nezávislé.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.