Mercedes se nemůže účastnit testovacích jízd nováčků a byl důrazně napomenut za tajné testování pneumatik Pirelli v průběhu sezony 2013
Po čtvrtečním sedmihodinovém slyšení před vedením FIA v Paříži oznámil dnes Mezinárodní tribunál svůj verdikt v ostře sledovaném případu.
„Soud“ s viníky dopadl smířlivě. Bylo řečeno, že Mercedes je vinen z porušení pravidel a bude napomenut a bude mu odepřena účast na letních testovacích jízdách nováčků v Silverstonu. Společnost Pirelli byla rovněž napomenuta.
Tribunál ve složení Edwin Glasgow, Christy Harris, Patrick Raedersdorf a Anthony Scott Andrews vyslyšel všechny argumenty Mercedesu a Pirelli ke kontroverznímu případu.
V průběhu závěrečných vyjádření právní zástupce Mercedesu Paul Harris navrhl, že jestli jeho tým bude uznán vinným, zákaz testování s mladými jezdci by byl dostatečný. Řekl: „Jedná se o třídenní test, nad kterým má tým plnou kontrolu a získá všechny informace o voze a pneumatikách. Jestli se jedná o testování tohoto typu, a FIA může rozhodnout o vyloučení týmu z něj, v tom případě je právě zákaz testu s nováčky vhodný trest pro tento účel."
Finanční náklady na jednání Tribunálu se rozdělí mezi Mercedes, Pirelli a FIA.
Letošní testovací jízdy s nováčky se uskuteční v Silverstonu 17. – 19. července. Za Mercedes by se na něm pravděpodobně zúčastnili rezervní piloti Sam Bird a Daniel Juncadella.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.