Jezdec týmu Force India, Adrian Sutil, odhaluje klíč k úspěchům svého krajana, Sebastiana Vettela, a počítá s tím, že i letos bude titul v rukou jezdce Red Bullu. U Red Bullu jsou však před Silverstone opatrní.
Hodně expertů očekává, že i letos se boj o titul časem zúží na duel mezi Sebastianem Vettelem a Fernandem Alonsem. Mercedes z boje o titul vypadne proto, že je moc náročný na zadní pneumatiky, a Lotus zase proto, že nemá dostatečný rozpočet, aby dokázal udržet krok s nejlepšími týmy a navíc z týmu odešel dlouholetý technický ředitel James Allison. O McLarenu už není zapotřebí ani hovořit.
Kritici Vettela mu vyčítají, že stále dělá víc chyb než Fernando Alonso - to se však zatím v letošní sezoně nepotvrzuje. Němci se letos zatím vždy daří z dané situace vytěžit maximum. Španěl už letos zaváhal, v Malajsii se rozhodl i s nalomeným předním křídlem pokračovat. Jenže to nevydrželo a jezdec skončil v kačírku mimo dráhu. Také v Monaku Alonso nebyl dostatečně agresivní a hned několik soupeřů jej během závodu předjelo.
Způsoby práce obou pilotů se liší: Vettel neustále zdůrazňuje, že se soustředí především sám na sebe. Alonso už od počátku jezdí s ohledem na body pro šampionát a kontroluje si hlavní rivaly. I to je možná důvod, proč se nechal v Monaku vícekrát předjet od jezdců, kteří nebojují přímo o šampionát - nechtěl riskovat kolizi a případné odstoupení ze závodu. Fernando také spekuluje při svých plánech s odstoupením rivalů: "Nám se teď musí podařit dojíždět do cíle před Sebem. Smůla však jednou potká každého, Seba nevyjímaje."
Sutil považuje Vettela za favorita na titul...
Podle jezdce Force Indie, Adriana Sutila, má však Vettel tu schopnost, že se nenechá ničím odtáhnout od děje a nenechá se rozptýlit. To je podle něj tajemství úspěchu Sebastiana Vettela. Pro 'Auto Bild motorsport' se nechal slyšet: "Žádné vedlejší faktory jej nevyruší. Vždy v klidu odvede svoji práci, a tak míří za čtvrtým titulem."
Vettel navíc narozdíl od Alonsa, který často hodnotí své kolegy a také v boji proti svým rivalům používá též politické kroky, jen velmi zřídka mluví o kvalitě konkurence a také se velmi zřídka zmiňuje o sobě a o svých kvalitách: "Už jste od něj někdy slyšeli, že je nejlepší? Ne! Prostě jezdí bez toho, aby o tom mluvil."
...ale u Red Bullu připomínají závod v Barceloně (podobně náročný na pneumatiky jako VB).
Po druhém místu z Monaka a vítězství v Kanadě se zdá, že Vettel míří se 36 bodovým náskokem za dalším titulem, u Red Bullu jsou však opatrní. Není divu, předešlé dva okruhy nekladly na pneumatiky takové nároky jako například Barcelona, kde Ferrari rakouský tým se sdílem v Milton Keynesu výrazně převýšilo. Hvězdný designer Adrien Newey počítá v rozhovoru pro 'Auto Bild Motorsport' s tím, že problémy s pneumatikami "budou v Anglii opět větší".
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.