Jezdec týmu Force India, Adrian Sutil, odhaluje klíč k úspěchům svého krajana, Sebastiana Vettela, a počítá s tím, že i letos bude titul v rukou jezdce Red Bullu. U Red Bullu jsou však před Silverstone opatrní.
Hodně expertů očekává, že i letos se boj o titul časem zúží na duel mezi Sebastianem Vettelem a Fernandem Alonsem. Mercedes z boje o titul vypadne proto, že je moc náročný na zadní pneumatiky, a Lotus zase proto, že nemá dostatečný rozpočet, aby dokázal udržet krok s nejlepšími týmy a navíc z týmu odešel dlouholetý technický ředitel James Allison. O McLarenu už není zapotřebí ani hovořit.
Kritici Vettela mu vyčítají, že stále dělá víc chyb než Fernando Alonso - to se však zatím v letošní sezoně nepotvrzuje. Němci se letos zatím vždy daří z dané situace vytěžit maximum. Španěl už letos zaváhal, v Malajsii se rozhodl i s nalomeným předním křídlem pokračovat. Jenže to nevydrželo a jezdec skončil v kačírku mimo dráhu. Také v Monaku Alonso nebyl dostatečně agresivní a hned několik soupeřů jej během závodu předjelo.
Způsoby práce obou pilotů se liší: Vettel neustále zdůrazňuje, že se soustředí především sám na sebe. Alonso už od počátku jezdí s ohledem na body pro šampionát a kontroluje si hlavní rivaly. I to je možná důvod, proč se nechal v Monaku vícekrát předjet od jezdců, kteří nebojují přímo o šampionát - nechtěl riskovat kolizi a případné odstoupení ze závodu. Fernando také spekuluje při svých plánech s odstoupením rivalů: "Nám se teď musí podařit dojíždět do cíle před Sebem. Smůla však jednou potká každého, Seba nevyjímaje."
Sutil považuje Vettela za favorita na titul...
Podle jezdce Force Indie, Adriana Sutila, má však Vettel tu schopnost, že se nenechá ničím odtáhnout od děje a nenechá se rozptýlit. To je podle něj tajemství úspěchu Sebastiana Vettela. Pro 'Auto Bild motorsport' se nechal slyšet: "Žádné vedlejší faktory jej nevyruší. Vždy v klidu odvede svoji práci, a tak míří za čtvrtým titulem."
Vettel navíc narozdíl od Alonsa, který často hodnotí své kolegy a také v boji proti svým rivalům používá též politické kroky, jen velmi zřídka mluví o kvalitě konkurence a také se velmi zřídka zmiňuje o sobě a o svých kvalitách: "Už jste od něj někdy slyšeli, že je nejlepší? Ne! Prostě jezdí bez toho, aby o tom mluvil."
...ale u Red Bullu připomínají závod v Barceloně (podobně náročný na pneumatiky jako VB).
Po druhém místu z Monaka a vítězství v Kanadě se zdá, že Vettel míří se 36 bodovým náskokem za dalším titulem, u Red Bullu jsou však opatrní. Není divu, předešlé dva okruhy nekladly na pneumatiky takové nároky jako například Barcelona, kde Ferrari rakouský tým se sdílem v Milton Keynesu výrazně převýšilo. Hvězdný designer Adrien Newey počítá v rozhovoru pro 'Auto Bild Motorsport' s tím, že problémy s pneumatikami "budou v Anglii opět větší".
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.