Jezdec týmu Force India, Adrian Sutil, odhaluje klíč k úspěchům svého krajana, Sebastiana Vettela, a počítá s tím, že i letos bude titul v rukou jezdce Red Bullu. U Red Bullu jsou však před Silverstone opatrní.
Hodně expertů očekává, že i letos se boj o titul časem zúží na duel mezi Sebastianem Vettelem a Fernandem Alonsem. Mercedes z boje o titul vypadne proto, že je moc náročný na zadní pneumatiky, a Lotus zase proto, že nemá dostatečný rozpočet, aby dokázal udržet krok s nejlepšími týmy a navíc z týmu odešel dlouholetý technický ředitel James Allison. O McLarenu už není zapotřebí ani hovořit.
Kritici Vettela mu vyčítají, že stále dělá víc chyb než Fernando Alonso - to se však zatím v letošní sezoně nepotvrzuje. Němci se letos zatím vždy daří z dané situace vytěžit maximum. Španěl už letos zaváhal, v Malajsii se rozhodl i s nalomeným předním křídlem pokračovat. Jenže to nevydrželo a jezdec skončil v kačírku mimo dráhu. Také v Monaku Alonso nebyl dostatečně agresivní a hned několik soupeřů jej během závodu předjelo.
Způsoby práce obou pilotů se liší: Vettel neustále zdůrazňuje, že se soustředí především sám na sebe. Alonso už od počátku jezdí s ohledem na body pro šampionát a kontroluje si hlavní rivaly. I to je možná důvod, proč se nechal v Monaku vícekrát předjet od jezdců, kteří nebojují přímo o šampionát - nechtěl riskovat kolizi a případné odstoupení ze závodu. Fernando také spekuluje při svých plánech s odstoupením rivalů: "Nám se teď musí podařit dojíždět do cíle před Sebem. Smůla však jednou potká každého, Seba nevyjímaje."
Sutil považuje Vettela za favorita na titul...
Podle jezdce Force Indie, Adriana Sutila, má však Vettel tu schopnost, že se nenechá ničím odtáhnout od děje a nenechá se rozptýlit. To je podle něj tajemství úspěchu Sebastiana Vettela. Pro 'Auto Bild motorsport' se nechal slyšet: "Žádné vedlejší faktory jej nevyruší. Vždy v klidu odvede svoji práci, a tak míří za čtvrtým titulem."
Vettel navíc narozdíl od Alonsa, který často hodnotí své kolegy a také v boji proti svým rivalům používá též politické kroky, jen velmi zřídka mluví o kvalitě konkurence a také se velmi zřídka zmiňuje o sobě a o svých kvalitách: "Už jste od něj někdy slyšeli, že je nejlepší? Ne! Prostě jezdí bez toho, aby o tom mluvil."
...ale u Red Bullu připomínají závod v Barceloně (podobně náročný na pneumatiky jako VB).
Po druhém místu z Monaka a vítězství v Kanadě se zdá, že Vettel míří se 36 bodovým náskokem za dalším titulem, u Red Bullu jsou však opatrní. Není divu, předešlé dva okruhy nekladly na pneumatiky takové nároky jako například Barcelona, kde Ferrari rakouský tým se sdílem v Milton Keynesu výrazně převýšilo. Hvězdný designer Adrien Newey počítá v rozhovoru pro 'Auto Bild Motorsport' s tím, že problémy s pneumatikami "budou v Anglii opět větší".
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.