Pirelli dnes oznámilo, které směsi přiveze na další tři závody - Velkou cenu Británie, Německa a Maďarska.
Italský výrobce obutí pro Formuli 1 Pirelli také poměrně překvapivě řekl, že nedoveze ani na jeden z těchto závodů svoji vylepšenou směs pneumatik. Důvod je poměrně jasný - chybí totiž jednomyslný souhlas všech týmů, který italové potřebují, aby mohli specifikaci pneumatik změnit.
"Konstrukční změny v pneumatikách nakonec neprovedeme, i když původní plány Pirelli byly jiné. Rozhodli jsme se tak proto, že pneumatiky nové konstrukce, které jsme dovezli na páteční tréninky do Kanady, nemohly být kvůli dešti pořádně otestovány. Týmy jednomyslně neschválily změnu konstrukce pneumatik.
Změny v konstrukci pneumatik měly zajistit, že už nebude docházet k delaminaci," říká oficiální sdělení dodavatele pneumatik. Diváci tak ve Velké Británii uvidí pneumatiky původní specifikace pro rok 2013 tvrdé a střední směsi, protože "tyto směsi nejlépe odpovídají trati v Silverstone, která je náročná na energii z pneumatik."
Také v Maďarsku ke slovu přijdou stejné směsi. To je poměrně překvapivé, protože společně s Monakem představuje okruh poblíž Budapešti jednu z nejpomalejších tratí sezony. Nicméně představitelé Pirelli odhalují, že zatačkovitý profil trati pneumatiky značně opotřebovává. "Maďarsko je na pneumatiky dost náročné kvůli svému zatáčkovitému profilu. To znamená, že pneumatiky se musí vyrovnat s mnohem větším počtem změn než na rychlém a plynulém okruhu.
Pirelli pneumatiky s novou konstrukcí nedoveze
Tento důvod společně s častými vysokými teplotami dělá dvě nejtvrdší směsi těmi správnými pro tuto trať." Na Nürburgringu, při Velká cena Německa, piloti obují na své monoposty střední nebo měkkou směs. "Nürburgring představuje mix rychlosti a zatáček, navíc jsou zde oblasti s velkým bržděním.
Asfalt není moc hrubý, týmy tudíž požadují od pneumatik hodně mechanické přilnavosti. V Německu se také často mění počasí, a proto jsou tyto dvě směsi správnými pro tuto trať."
Přehled kombinací použitých v tomto roce:Austrálie: super-měkká/středně-tvrdáMalajsie: středně-tvrdá/tvrdáČína: měkká/tvrdáBahrajn: středně-tvrdá/tvrdáŠpanělsko: středně-tvrdá/tvrdáMonako: super-měkká/měkkáKanada: super-měkká/středně-tvrdáVelká Británie: středně-tvrdá/tvrdáNěmecko: měkká/středně-tvrdáMaďarsko: středně-tvrdá/tvrdá
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.