Adrian Newey se rád posadí za volant, často to ovšem končí jako minulou sobotu na Silverstone. Piloti však celou situaci berou s humorem a Brit s nadhledem.
Adrian Newey má rád nejen kreslení, při kterém přenáší svoje briliantní nápady na papír, 54letý Brit je také amaterským závodníkem. Adrian ale častěji než by si asi představoval bourá, což jsme mohli vidět i minulý týden, kdy měl nehodu v Lamborghini Gallardo na Silverstone už v zahřívacím kole.
Sebastian Vettel si ale nemyslí, že by designerské eso Red Bullu mělo v plánu se závody skončit. "Něco takového se nestane jen amatérům, ale čas od času také nám," řekl trojnásobný mistr světa pro německý motorsport-total.com. Pro Neweyho to však nebyla první nehoda: Například v roce 2010 musel být po nehodě při ojedinělém startu v Britském mistrovství cestovních vozů převezen i do nemocnice. Tentokrát naštěstí vyvázel nezraněn.
I Mark Webber se vyjádřil k incidentu svého kolegy: "To se mě jednou už také málem povedlo i Fernandovi Alosnsovi. Casey Stoner měl nehodu v zahřívacím kole na GP Valencie [Stoner závodil v Moto GP a tato nehoda byla v roce 2009], je tak v dobré společnosti." To Alonso málem havaroval do zdi ve své domácí GP v Barceloně 2009, když v zahřívacím kole trochu přecenil svoje gumy.
"Jako jezdec je ale opravdu rychlý," dodal Webber. Jezdec Red Bullu radí svému inženýrovi, aby se v budoucnu spíše než na závodní trati vyřádil na rýsovacím prkně. "Věřím, že je stále lepší v navrhování aut."
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.