Pirelli již nehodlá ve zbytku sezóny činit žádné další úpravy svých pneumatik - kromě těch, které představí během tréninků v Kanadě před nasazením do Velké ceny Británie.
Italský monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 se dostal pod palbu kritiky po Velké ceně Španělska, kde se fanouškům zdály čtyři zastávky až příliš. Pirelli zareagovalo na kritiku a potíže s delaminací běhounu svých produktů, proto připravilo nové konstrukce, které si týmy budou moci poprvé vyzkoušet během tréninků v Montrealu.
"My bychom v ideálním případě raději změnili tvrdší směsi, abychom si mohli být jistější, že se dostaneme do tří zastávek. Musíte však pochopit, že tento druh změn by vyžadoval souhlas všech 11 týmů," uvádí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"Není to něco, co bychom mohli udělat, a jsou pro to důvody. Týmy zvolily odlišné přístupy v designu, některé proto nechtěli být penalizovány takovými změnami během sezóny, které by změnily úrovně výkonnosti," vysvětluje Hembery.
Pirelli stále nemá uzavřený kontrakt na další sezónu, proto se spekuluje o tom, že by je případně mohla nahradit společnost Michelin, jež před měsícem oslovila všechny týmy, ale na dotazy ohledně Formule 1 mlčí.
Konkurenční Hankook popřel zprávy, že mohl vstoupit do F1, a Bridgestone včera dalo najevo, že o vstupu do F1 neuvažuje: "V současné době nemáme plány na opětovný vstup do F1."
Pirelli krom úprav pro závod Silverstone již žádné další změny neplánuje (foto: Pirelli)
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.