Pirelli již nehodlá ve zbytku sezóny činit žádné další úpravy svých pneumatik - kromě těch, které představí během tréninků v Kanadě před nasazením do Velké ceny Británie.
Italský monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 se dostal pod palbu kritiky po Velké ceně Španělska, kde se fanouškům zdály čtyři zastávky až příliš. Pirelli zareagovalo na kritiku a potíže s delaminací běhounu svých produktů, proto připravilo nové konstrukce, které si týmy budou moci poprvé vyzkoušet během tréninků v Montrealu.
"My bychom v ideálním případě raději změnili tvrdší směsi, abychom si mohli být jistější, že se dostaneme do tří zastávek. Musíte však pochopit, že tento druh změn by vyžadoval souhlas všech 11 týmů," uvádí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"Není to něco, co bychom mohli udělat, a jsou pro to důvody. Týmy zvolily odlišné přístupy v designu, některé proto nechtěli být penalizovány takovými změnami během sezóny, které by změnily úrovně výkonnosti," vysvětluje Hembery.
Pirelli stále nemá uzavřený kontrakt na další sezónu, proto se spekuluje o tom, že by je případně mohla nahradit společnost Michelin, jež před měsícem oslovila všechny týmy, ale na dotazy ohledně Formule 1 mlčí.
Konkurenční Hankook popřel zprávy, že mohl vstoupit do F1, a Bridgestone včera dalo najevo, že o vstupu do F1 neuvažuje: "V současné době nemáme plány na opětovný vstup do F1."
Pirelli krom úprav pro závod Silverstone již žádné další změny neplánuje (foto: Pirelli)
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.