Christian Horner, šéf Red Bullu, se zastal Ferrari poté, co FIA chce i po italské stáji vysvětlení ohledně jejího soukromého testu pneumatik.
Horner, který byl v otázce tajného testu Mercedesu a Pirelli velmi aktivní a podal jako první proti tomu protest, teď řekl, že ani test Ferrari nebyl v pořádku, protože použili auto z roku 2011.
"Pozice Ferrari je odlišná, i když použili oficiální testovacího jezdce (Pedra de la Rosu), tak nepoužili jejich vůz z roku 2013. Tyto dvě situace nemůžeme porovnávat," řekl Christian Horner italskému Autosprintu.
"Každý v F1 podléhá pravidlům - týmy, jezdci a dodavatelé jako Pirelli. Pravidla se tedy na ně vztahují. Případ musí být analyzován rychle a férově."
Když byl Horner dotázán ohledně utajení testu, o kterém Pirelli i Mercedes tvrdily, že byl otevřený, tak řekl: "Je to jednoduché, toto stanovisko používáte, když nechceme, aby někdo něco věděl, v opačném případě by o této záležitosti byly velmi otevření, stejně jako jsou ohledně jejich dalších aktivit."
Ferrari testovalo s autem z roku 2011 v Barceloně (foto: Scuderia Ferrari)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.