Pirelli věří, že týmy přijmou upravené pneumatiky, které do závodů nasadí od Velké ceny Británie po zbytek sezóny 2013.
U nových pneumatik se změní konstrukce: ocelový pás bude nahrazen kevlarovým - tak, jako tomu bylo minulý rok. Poprvé si je týmy budou moci vyzkoušet během tréninků v Montrealu tento pátek, každý pilot bude mít k dispozici dvě sady.
"To týmům umožní pochopit, zda dojde k nějakým změnám v nastavení a vyvážení. Pak je přivezeme do Silverstone. Podle náznaků, které od týmů máme, akceptují, že potřebujeme učinit změnu, a podporují ji," uvádí Hembery.
"Někteří by samozřejmě viděli větší změny, jiní žádné. Chápou ale, že musíme vyřešit problémy s delaminací. Věříme, že máme řešení, které minimalizuje dopad na výkonnost současných pneumatik. Momentálně to vypadá na jednomyslný souhlas," pokračuje sportovní ředitel Pirelli. Proti změnám se původně razantně postavili Lotus i Force India.
Nové zadní pneumatiky by měly fungovat při teplotách o 5 - 10 °C nižších než ty současné, nedojde však k žádné změně v jejich tvaru. Podle Pirelli by to také mohlo vést k mírnému zvýšení jejich životnosti.
Pirelli věří, že týmy změnu pneumatik jednomyslně přijmou (foto: Pirelli)
Hembery chápe, že si je týmy chtějí nejdříve vyzkoušet, než budou nasazeny do závodu: "Požádali o možnost testovat předtím, než je představíme. My jsme si byli celkem jisti, protože jde o něco, co jsme používali v minulých dvou sezónách - víme, že balík pásů bude fungovat. Mají však právo na příležitost k otestování v Kanadě před tím, než je přivezeme do Silverstone."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.