Pirelli věří, že týmy přijmou upravené pneumatiky, které do závodů nasadí od Velké ceny Británie po zbytek sezóny 2013.
U nových pneumatik se změní konstrukce: ocelový pás bude nahrazen kevlarovým - tak, jako tomu bylo minulý rok. Poprvé si je týmy budou moci vyzkoušet během tréninků v Montrealu tento pátek, každý pilot bude mít k dispozici dvě sady.
"To týmům umožní pochopit, zda dojde k nějakým změnám v nastavení a vyvážení. Pak je přivezeme do Silverstone. Podle náznaků, které od týmů máme, akceptují, že potřebujeme učinit změnu, a podporují ji," uvádí Hembery.
"Někteří by samozřejmě viděli větší změny, jiní žádné. Chápou ale, že musíme vyřešit problémy s delaminací. Věříme, že máme řešení, které minimalizuje dopad na výkonnost současných pneumatik. Momentálně to vypadá na jednomyslný souhlas," pokračuje sportovní ředitel Pirelli. Proti změnám se původně razantně postavili Lotus i Force India.
Nové zadní pneumatiky by měly fungovat při teplotách o 5 - 10 °C nižších než ty současné, nedojde však k žádné změně v jejich tvaru. Podle Pirelli by to také mohlo vést k mírnému zvýšení jejich životnosti.
Pirelli věří, že týmy změnu pneumatik jednomyslně přijmou (foto: Pirelli)
Hembery chápe, že si je týmy chtějí nejdříve vyzkoušet, než budou nasazeny do závodu: "Požádali o možnost testovat předtím, než je představíme. My jsme si byli celkem jisti, protože jde o něco, co jsme používali v minulých dvou sezónách - víme, že balík pásů bude fungovat. Mají však právo na příležitost k otestování v Kanadě před tím, než je přivezeme do Silverstone."
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.