Pirelli dnes ve své centrále v Miláně uspořádalo tiskovou konferenci, během níž hovořilo o vývoji pneumatik pro příští rok i o testu Mercedesu.
Za Pirelli se setkání s médii zúčastnili Paul Hembery, Maurzio Boiocchi a Mario Isola. Výrobce pneumatik uvedl, že se jim "problémy s delaminací podařilo vyřešit ve svých laboratořích, nikoliv během testování na dráze." Dodává však, že je "adekvátní testování pro vývoj pneumatik klíčové."
V otázce testu Mercedesu uvedlo, že německá stáj nejezdila s letošními, nýbrž s vývojovými pneumatikami pro sezónu 2014, a že nemá k dispozici žádná data. Vyjádřilo nespokojenost s informacemi, které se objevovaly v médiích.
"Pirelli při vývojovém testování s týmy v roce 2013 nestranilo žádnému z nich a jako vždy jednalo profesionálně, transparentně a absolutně v dobré víře," uvádí v oficiálním prohlášení. Zajímavé však bylo, že o dubnovém testu (22. a 23. 4., psali jsme zde) Ferrari v Barceloně vůbec nechtělo hovořit, protože jde o "důvěrnou" záležitost.
"Použité pneumatiky nebyly ze současného šampionátu, ale patřily k řadě produktů, které jsou stále vyvíjeny s ohledem na případné obnovení dodavatelské smlouvy. Navíc nebyl žádný z testů vykonáván kvůli vylepšení daného vozu, ale pouze pro testování řešení pneumatik pro budoucí šampionáty."
Podle sportovního ředitele Paula Hemberyho tedy nezkoušeli žádné z letošních pneumatik ani ty, které budou nasazeny do letošní sezóny - pouze vývojové věci pro rok 2014, při kterých se zaměřovali na nové koncepty a materiály. Pro Mercedes šlo tedy o "slepý" test.
Šéfové Pirelli (foto: Pirelli)
"Využití vozu Mercedesu bylo výsledkem přímé komunikace mezi FIA a samotným týmem. Pirelli v žádném případě nežádalo o to, aby byl použit vůz pro rok 2013 - ani Mercedes, ani FIA ani týmy, kterým během roku nabídlo možnost účasti v testování vývojových pneumatik pro rok 2014," dodává.
Ohledně spravedlnosti a nestranění žádnému týmu uvedlo, že ostatní dostali pozvánku k podobnému testu s dotazem na jejich možnosti již minulý rok: "Už v březnu 2012 Pirelli zaslalo všem týmům, FIA a FOM email, v němž týmy vyzvalo k určení jejich dostupnosti pro testování vývojových pneumatik pro rok 2013."
"Společnost navíc vysvětlila, že je nezbytné testovat s vozy týmů, protože nemá vlastní vhodné auto." Pirelli pro své testy získalo pouze tři roky starý Renault R30, předtím jezdilo s Toyotou TF109 ze sezóny 2009.
Upravené pneumatiky pro Kanadu s novou kevlarovou strukturou podle Pirelli dosud nebyly testovány, problémy s delaminací jsou u nich už vyřešeny. "Tento fenomén žádným způsobem nenarušuje bezpečnost pilotů, ale hrozí poškozením image společnosti. Při testech v Kanadě budou mít týmy příležitost vyjádřit své názory a udělat si o nich obrázek."
U těchto pneumatik nedojde k žádné změně v jejich životnosti. "Neučinili jsme žádné úpravy, které by ovlivnily výdrž pneumatik a tudíž ani počet zastávek během závodu, protože k tomu chyběl jednomyslný souhlas týmů."
Super-měkké pneumatiky na monopostech Mercedesu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Jako konečné datum pro dodávku pneumatik pro příští sezónu zmínil 1. září 2013. Cílem pro zbytek sezóny i nadále zůstávají 2 - 3 zastávky na závod.
Celou záležitost bude šetřit FIA, která do Milána již zaslala dopis s dotazy. Zástupci Pirelli na něj již odpověděli.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.