McLaren očekává, že vztah s Mercedesem v příští sezóně nebude tak produktivní, jako byl letos. Podle sportovního ředitele Sama Michaela si však jejich dodavatel motorů uvědomoval, že může brzdy skončit.
McLaren sice příští rok budou ještě pohánět motory Mercedesu, po jedné sezóně s turbomotory však odejde k Hondě. Tým z Wokingu ale tuší, že se to na vztahu s jeho současným dodavatelem motorů příští rok projeví.
"Není pochyb o tom, že když končíte nějaký vztah - ať už s dodavatelem motorů či s kýmkoliv jiným, část vztahu není tak produktivní jako na jeho počátku či uprostřed. Šlo však o velmi dlouhý vztah. Mercedes nás zná velmi dobře a my známe jeho lidi," uvádí Michael.
Výrobce motorů však podle něj mohl očekávat, že k rozchodu po nějaké době dojde: "Samozřejmě to pro Mercedes nebylo obrovské překvapení, protože jsme k nim blízko. Uvědomovali si, že k této možnosti může dojít."
Honda se z F1 stáhla na konci roku 2008 poté, co prodala svůj závodní tým. McLaren nyní věří, že s ní bude znovu úspěšný, podobně jako při spolupráci v letech 1988 - 1992. Netroufá si však odhadnout, jak na tom budou ve své první sezóně po opětovném spojení v roce 2015.
"Nevím. Na předpovědi, jak na tom budeme, je stále velmi brzy. Určitě toho nebudeme moc slibovat a pokusíme se dosáhnout více. Znáte nás," říká Michael.
Logo Mercedesu z nosu McLarenu po příští sezóně zmizí (foto: McLaren Mercedes)
Budou to mít o to těžší, že Honda k testování před sezónou 2015 nebude moci využít letošní ani příští monopost McLarenu: "Pravidla pro testování pokrývají loňské a příští auto, takže McLaren jako tým jim nemůže dát šasi pro rok 2014, aby s ním jezdili. Nemůžeme jim dát ani letošní šasi, aby s ním příští rok jezdili. Taková jsou sportovní pravidla," dodává sportovní ředitel McLarenu.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.