McLaren očekává, že vztah s Mercedesem v příští sezóně nebude tak produktivní, jako byl letos. Podle sportovního ředitele Sama Michaela si však jejich dodavatel motorů uvědomoval, že může brzdy skončit.
McLaren sice příští rok budou ještě pohánět motory Mercedesu, po jedné sezóně s turbomotory však odejde k Hondě. Tým z Wokingu ale tuší, že se to na vztahu s jeho současným dodavatelem motorů příští rok projeví.
"Není pochyb o tom, že když končíte nějaký vztah - ať už s dodavatelem motorů či s kýmkoliv jiným, část vztahu není tak produktivní jako na jeho počátku či uprostřed. Šlo však o velmi dlouhý vztah. Mercedes nás zná velmi dobře a my známe jeho lidi," uvádí Michael.
Výrobce motorů však podle něj mohl očekávat, že k rozchodu po nějaké době dojde: "Samozřejmě to pro Mercedes nebylo obrovské překvapení, protože jsme k nim blízko. Uvědomovali si, že k této možnosti může dojít."
Honda se z F1 stáhla na konci roku 2008 poté, co prodala svůj závodní tým. McLaren nyní věří, že s ní bude znovu úspěšný, podobně jako při spolupráci v letech 1988 - 1992. Netroufá si však odhadnout, jak na tom budou ve své první sezóně po opětovném spojení v roce 2015.
"Nevím. Na předpovědi, jak na tom budeme, je stále velmi brzy. Určitě toho nebudeme moc slibovat a pokusíme se dosáhnout více. Znáte nás," říká Michael.
Logo Mercedesu z nosu McLarenu po příští sezóně zmizí (foto: McLaren Mercedes)
Budou to mít o to těžší, že Honda k testování před sezónou 2015 nebude moci využít letošní ani příští monopost McLarenu: "Pravidla pro testování pokrývají loňské a příští auto, takže McLaren jako tým jim nemůže dát šasi pro rok 2014, aby s ním jezdili. Nemůžeme jim dát ani letošní šasi, aby s ním příští rok jezdili. Taková jsou sportovní pravidla," dodává sportovní ředitel McLarenu.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.