Pirelli včera potvrdilo, že do Kanady přiveze upravené směsi. Ty však týmy budou používat pouze v trénincích, do závodu mají být nasazeny až v Silverstone. Lotus tomu ale bude chtít zabránit.
Italský dodavatel pneumatik včera uvedl, že v Kanadě dá k dispozici týmům novou řadu pneumatik Pirelli, kterou týmy otestují pouze v trénincích, kde každý pilot dostane dvě sady nové středně-tvrdé pneumatiky (pro oba páteční tréninky dohromady).
Upraveny budou zadní pneumatiky, kde ocelový pás nahradí loňský kevlarový. Kvalifikace a závod se pak ale pojede opět na stejných super-měkkých a středně-tvrdých pneumatikách jako na začátku sezóny - bez jakýchkoliv úprav. Po protestech některých týmů se jejich závodní premiéra odkládá na Silverstone.
Cílem u nových pneumatik je podle Pirelli zamezit oddělování běhounu od struktury, nemají se však "významně odlišovat." Zachována má být podívaná i strategický prvek ve všech závodech.
Force India ale již v Monaku dala najevo svůj nesouhlas, změny kritizoval i Lotus. "Nebudeme závodit na žádných pneumatikách, které nebudou nejdříve otestovány," řekl Lopez pro Auto Motor und Sport.
Pokud se nejedná o bezpečnostní úpravu, musí mít Pirelli ke změně jednomyslný souhlas všech týmů, což zatím nehrozí. "Nebylo nám zaručeno nic ohledně toho, že se nezmění pořadí. To by jednoduše ze sportovního hlediska nebylo fér," upozorňuje Lopez.
"Když teď bude najednou vyhrávat tým, který měl dříve problémy s pneumatikami, pak budou lidé přece vypínat televize, protože se budou cítit obelstěni," pokračuje majitel Lotusu.
Lotus bude bojovat proti změnám pneumatik, které by mohly ovlivnit relativní výkonnost týmů(foto: Lotus F1 Team)
Delaminace (oddělován běhounu od zbytku pneumatiky) podle něj nepředstavuje bezpečnostní problém, jak argumentuje Pirelli. "Pneumatika, která přichází o běhoun, je bezpečnější než ta, která praská. Nevnímám to jako takovou velkou věc, jak se z toho dělá," říká Lopez.
"Stále je to o penězích a politice. Snaží se oblbnout diváky. Pokud se rozhodnutí nedělají na závodní dráze, ale jen v kancelářích a při schůzích výborů, pak jsou někdy zájmy mimo."
Pirelli by proto mělo přejít z defenzívy do útoku. "Pirelli by mělo spíše vstát a říci: udělali jsme dobrou pneumatiku, pneumatiku, která byla dříve tak žádanou. Nyní se musí přizpůsobit týmy a postavit rozumná auta," dodává Lopez.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.