Pirelli včera potvrdilo, že do Kanady přiveze upravené směsi. Ty však týmy budou používat pouze v trénincích, do závodu mají být nasazeny až v Silverstone. Lotus tomu ale bude chtít zabránit.
Italský dodavatel pneumatik včera uvedl, že v Kanadě dá k dispozici týmům novou řadu pneumatik Pirelli, kterou týmy otestují pouze v trénincích, kde každý pilot dostane dvě sady nové středně-tvrdé pneumatiky (pro oba páteční tréninky dohromady).
Upraveny budou zadní pneumatiky, kde ocelový pás nahradí loňský kevlarový. Kvalifikace a závod se pak ale pojede opět na stejných super-měkkých a středně-tvrdých pneumatikách jako na začátku sezóny - bez jakýchkoliv úprav. Po protestech některých týmů se jejich závodní premiéra odkládá na Silverstone.
Cílem u nových pneumatik je podle Pirelli zamezit oddělování běhounu od struktury, nemají se však "významně odlišovat." Zachována má být podívaná i strategický prvek ve všech závodech.
Force India ale již v Monaku dala najevo svůj nesouhlas, změny kritizoval i Lotus. "Nebudeme závodit na žádných pneumatikách, které nebudou nejdříve otestovány," řekl Lopez pro Auto Motor und Sport.
Pokud se nejedná o bezpečnostní úpravu, musí mít Pirelli ke změně jednomyslný souhlas všech týmů, což zatím nehrozí. "Nebylo nám zaručeno nic ohledně toho, že se nezmění pořadí. To by jednoduše ze sportovního hlediska nebylo fér," upozorňuje Lopez.
"Když teď bude najednou vyhrávat tým, který měl dříve problémy s pneumatikami, pak budou lidé přece vypínat televize, protože se budou cítit obelstěni," pokračuje majitel Lotusu.
Lotus bude bojovat proti změnám pneumatik, které by mohly ovlivnit relativní výkonnost týmů(foto: Lotus F1 Team)
Delaminace (oddělován běhounu od zbytku pneumatiky) podle něj nepředstavuje bezpečnostní problém, jak argumentuje Pirelli. "Pneumatika, která přichází o běhoun, je bezpečnější než ta, která praská. Nevnímám to jako takovou velkou věc, jak se z toho dělá," říká Lopez.
"Stále je to o penězích a politice. Snaží se oblbnout diváky. Pokud se rozhodnutí nedělají na závodní dráze, ale jen v kancelářích a při schůzích výborů, pak jsou někdy zájmy mimo."
Pirelli by proto mělo přejít z defenzívy do útoku. "Pirelli by mělo spíše vstát a říci: udělali jsme dobrou pneumatiku, pneumatiku, která byla dříve tak žádanou. Nyní se musí přizpůsobit týmy a postavit rozumná auta," dodává Lopez.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.