Pirelli včera potvrdilo, že do Kanady přiveze upravené směsi. Ty však týmy budou používat pouze v trénincích, do závodu mají být nasazeny až v Silverstone. Lotus tomu ale bude chtít zabránit.
Italský dodavatel pneumatik včera uvedl, že v Kanadě dá k dispozici týmům novou řadu pneumatik Pirelli, kterou týmy otestují pouze v trénincích, kde každý pilot dostane dvě sady nové středně-tvrdé pneumatiky (pro oba páteční tréninky dohromady).
Upraveny budou zadní pneumatiky, kde ocelový pás nahradí loňský kevlarový. Kvalifikace a závod se pak ale pojede opět na stejných super-měkkých a středně-tvrdých pneumatikách jako na začátku sezóny - bez jakýchkoliv úprav. Po protestech některých týmů se jejich závodní premiéra odkládá na Silverstone.
Cílem u nových pneumatik je podle Pirelli zamezit oddělování běhounu od struktury, nemají se však "významně odlišovat." Zachována má být podívaná i strategický prvek ve všech závodech.
Force India ale již v Monaku dala najevo svůj nesouhlas, změny kritizoval i Lotus. "Nebudeme závodit na žádných pneumatikách, které nebudou nejdříve otestovány," řekl Lopez pro Auto Motor und Sport.
Pokud se nejedná o bezpečnostní úpravu, musí mít Pirelli ke změně jednomyslný souhlas všech týmů, což zatím nehrozí. "Nebylo nám zaručeno nic ohledně toho, že se nezmění pořadí. To by jednoduše ze sportovního hlediska nebylo fér," upozorňuje Lopez.
"Když teď bude najednou vyhrávat tým, který měl dříve problémy s pneumatikami, pak budou lidé přece vypínat televize, protože se budou cítit obelstěni," pokračuje majitel Lotusu.
Lotus bude bojovat proti změnám pneumatik, které by mohly ovlivnit relativní výkonnost týmů(foto: Lotus F1 Team)
Delaminace (oddělován běhounu od zbytku pneumatiky) podle něj nepředstavuje bezpečnostní problém, jak argumentuje Pirelli. "Pneumatika, která přichází o běhoun, je bezpečnější než ta, která praská. Nevnímám to jako takovou velkou věc, jak se z toho dělá," říká Lopez.
"Stále je to o penězích a politice. Snaží se oblbnout diváky. Pokud se rozhodnutí nedělají na závodní dráze, ale jen v kancelářích a při schůzích výborů, pak jsou někdy zájmy mimo."
Pirelli by proto mělo přejít z defenzívy do útoku. "Pirelli by mělo spíše vstát a říci: udělali jsme dobrou pneumatiku, pneumatiku, která byla dříve tak žádanou. Nyní se musí přizpůsobit týmy a postavit rozumná auta," dodává Lopez.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.