Pirelli včera potvrdilo, že do Kanady přiveze upravené směsi. Ty však týmy budou používat pouze v trénincích, do závodu mají být nasazeny až v Silverstone. Lotus tomu ale bude chtít zabránit.
Italský dodavatel pneumatik včera uvedl, že v Kanadě dá k dispozici týmům novou řadu pneumatik Pirelli, kterou týmy otestují pouze v trénincích, kde každý pilot dostane dvě sady nové středně-tvrdé pneumatiky (pro oba páteční tréninky dohromady).
Upraveny budou zadní pneumatiky, kde ocelový pás nahradí loňský kevlarový. Kvalifikace a závod se pak ale pojede opět na stejných super-měkkých a středně-tvrdých pneumatikách jako na začátku sezóny - bez jakýchkoliv úprav. Po protestech některých týmů se jejich závodní premiéra odkládá na Silverstone.
Cílem u nových pneumatik je podle Pirelli zamezit oddělování běhounu od struktury, nemají se však "významně odlišovat." Zachována má být podívaná i strategický prvek ve všech závodech.
Force India ale již v Monaku dala najevo svůj nesouhlas, změny kritizoval i Lotus. "Nebudeme závodit na žádných pneumatikách, které nebudou nejdříve otestovány," řekl Lopez pro Auto Motor und Sport.
Pokud se nejedná o bezpečnostní úpravu, musí mít Pirelli ke změně jednomyslný souhlas všech týmů, což zatím nehrozí. "Nebylo nám zaručeno nic ohledně toho, že se nezmění pořadí. To by jednoduše ze sportovního hlediska nebylo fér," upozorňuje Lopez.
"Když teď bude najednou vyhrávat tým, který měl dříve problémy s pneumatikami, pak budou lidé přece vypínat televize, protože se budou cítit obelstěni," pokračuje majitel Lotusu.
Lotus bude bojovat proti změnám pneumatik, které by mohly ovlivnit relativní výkonnost týmů(foto: Lotus F1 Team)
Delaminace (oddělován běhounu od zbytku pneumatiky) podle něj nepředstavuje bezpečnostní problém, jak argumentuje Pirelli. "Pneumatika, která přichází o běhoun, je bezpečnější než ta, která praská. Nevnímám to jako takovou velkou věc, jak se z toho dělá," říká Lopez.
"Stále je to o penězích a politice. Snaží se oblbnout diváky. Pokud se rozhodnutí nedělají na závodní dráze, ale jen v kancelářích a při schůzích výborů, pak jsou někdy zájmy mimo."
Pirelli by proto mělo přejít z defenzívy do útoku. "Pirelli by mělo spíše vstát a říci: udělali jsme dobrou pneumatiku, pneumatiku, která byla dříve tak žádanou. Nyní se musí přizpůsobit týmy a postavit rozumná auta," dodává Lopez.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.