Nejméně čtyři týmy nedostali od Pirelli přímou nabídku k účasti v soukromém testování, při němž by mohli ujet 1000 km - podobně jako Mercedes před dvěma týdny v Barceloně.
FIA se tímto testem po stížnostech Ferrari a Red Bullu již zabývá a potvrdila, že tuto záležitost může předat svému Mezinárodnímu tribunálu.
Rakouský tým se o tom podle svého odborného poradce Helmuta Marka dozvěděl až v sobotu večer a ihned volal McLarenu. Ten je ale zákazníkem Mercedesu, proto k podání stížnosti zřejmě nechtěl z politických důvodů oficiálně přistoupit. Red Bull záležitost projednal v neděli s Ferrari a rozhodli se podniknout právní kroky.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tvrdil, že "se týmů dotazovali, zda by měli zájem" a že "někteří řekli ano, někteří ne."
Na přímý dotaz novinářů, zda byli během letošního roku dotázáni na účast při testování, odpověděl šéf Lotusu Eric Boullier jasně: "Ne." K případné možnosti testovat během roku dodává: "Ať už je dáno jakékoliv povolení, mělo by to být umožněno všem nebo alespoň všem dáno na vědomí a ne si po svém někde testovat."
Podobně se vyjádřil i zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley - na nic takového si nevzpomíná: "Nevěřím, že jsme na to byli dotazování, nevzpomínám si."
"Nejsem si jistý, že to bylo uděláno tím způsobem, jak si myslíte. Možná to bylo podáno jako nabídka na schůzce FOTA nebo něco takového, což je ale něco jiného než poskytnutí individuální šance týmu. Nevzpomínám si však na nějaký dopis od Pirelli ohledně toho," vysvětluje Fernley. "Samozřejmě díky tomu můžete získat výhodu. Je to ale spíše o porušení sportovních zákonů."
Lotus nabídku k testování od Pirelli nedostal, podobně jako někteří další soupeři Mercedesu(foto: Lotus F1 Team)
Týmy byly loni před testy pneumatik dopisem varovány
Bez zajímavosti není ani to, že se podobná možnost řešila již loni v dubnu. Tehdy FOTA obeslala týmy s tím, že testovat na požádání Pirelli je možné pouze po jednomyslném souhlasu všech týmů - což se tentokrát vzhledem k pokoutnosti testu nestalo.
Proč testování neproběhlo transparentně a Pirelli s Mercedesem tento test před ostatními zamlčelo? Proč Mercedes k tomu použil letošní vůz? Ferrari sice po Bahrajnu také testovalo (údajně v rámci akce Corse Clienti a pouze 500 km), avšak s dva roky starým monopostem. Získal tím Mercedes v letošním šampionátu nějakou konkurenční výhodu? Podle soupeřů je to nezpochybnitelné.
Nyní vzniká otázka, jak Mercedes a Pirelli potrestat? Uskutečnění testu pro všechny s výjimkou Mercedesu by letos bylo vzhledem k nabitému kalendáři z logistického hlediska i z hlediska dodatečných nákladů velmi náročné. Řešení je nyní na FIA, která však verdikt do Kanady nestihne vynést a zřejmě i před Silverstone by to bylo brzy.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.