Mercedesy jsou opět ve formě v čase na jedno kolo. Nico Rosberg vyhrál třetí trénink, ve kterém se odehrálo několik nehod.
Poslední hodina určená k testování a nastavování vozu právě začala a jezdci samozřejmě neváhají a okamžitě vyráží na trať. Kvalifikace je v Monaku klíčová, proto je správné nastavení vozu důležitější než kdy jindy.
První zajíždí čas Esteban Gutiérrez, následně ho hned zlepšuje na 1:20,264 min. Ostatní zatím zajíždí jen instalační kola. Sebastian Vettel absolvoval cvičnou zastávku v boxech.
Po trati se nyní prohání spíše vozy slabších účastníků šampionátu. Kromě Gutiérreze mají čas jen Van der Garde a Pic.
Jsme zhruba v polovině tréninku a na trať za účelem zajetí času stále nevyjel Felipe Massa ani Lewis Hamilton. Na čele se zatím překvapivě drží oba Red Bully v pořadí Vettel - Webber. O půl vteřiny za prvním Vettelem je na třetím místě Nico Rosberg.
Romain Grosjean přidělává svým mechanikům starosti. V šikaně Nouvelle za tunelem si špatně vypočítal její průjezd a zničil si levou zadní pneumatiku.
Ovšem větší starosti bude mít Ferrari, protože svůj vůz nyní pořádně rozbil Felipe Massa a trénink je zastaven. Massa je trochu otřesen, ale od svého Ferrari odchází po svých. Povinná lékařská prohlídka ho nemine, mechanici Ferrari si zase budou muset hodně pospíšit, aby dali vůz dohromady.
Massa probrzdil při nájezdu do první zatáčky, zablokoval obě přední kola a ošklivě trefil čumákem vozu zeď lemující trať. Zastavil se až o bariéru v únikové zóně první zatáčky.
Mezitím byl ale trénink restartován, zbývá dvacet minut. Na moc dlouho ale klid nebyl, protože svůj vůz rozbil i Adrian Sutil. Dostal smyk u místního kasina a odneslo to přední křídlo a pravé přední zavěšení. Červené vlajky ale nebyly potřeba.
Zbývá posledních pět minut a na čele už se s časem 1:14,378 min. usadil Nico Rosberg. Za ním Grosjean, Vettel, Alonso.
A Grosjean už tentokrát zničil své auto definitivně. Opět nezvládl první zatáčku a Eric Boullier z něj nebude mít radost. Trénink samozřejmě opět zastaven. Pokud jezdci hodlají pokračovat v tomto tempu, bude tento víkend ještě zajímavý.
Čas uběhl a je tu konec tréninku. Pořadí zůstává díky nehodě nezměněno, čili Rosberg, Grosjean, Vettel, Alonso, Hamilton.
Maximální rychlosti: 1. Button - 283,3 km/hod; 2. Hamilton - 283,2; 3. Di Resta - 283,0; 4. Pérez - 282,5; 5. Ricciardo - 282,1; 6. Vergne - 281,9; 7. Sutil - 281,7; 8. Alonso - 280,8... 21. Raikkonen - 277,1; 22. Grosjean - 277,1.
Přehled nejlepších sektorů: zde.
Přehled všech časů: zde.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.