Mercedesy jsou opět ve formě v čase na jedno kolo. Nico Rosberg vyhrál třetí trénink, ve kterém se odehrálo několik nehod.
Poslední hodina určená k testování a nastavování vozu právě začala a jezdci samozřejmě neváhají a okamžitě vyráží na trať. Kvalifikace je v Monaku klíčová, proto je správné nastavení vozu důležitější než kdy jindy.
První zajíždí čas Esteban Gutiérrez, následně ho hned zlepšuje na 1:20,264 min. Ostatní zatím zajíždí jen instalační kola. Sebastian Vettel absolvoval cvičnou zastávku v boxech.
Po trati se nyní prohání spíše vozy slabších účastníků šampionátu. Kromě Gutiérreze mají čas jen Van der Garde a Pic.
Jsme zhruba v polovině tréninku a na trať za účelem zajetí času stále nevyjel Felipe Massa ani Lewis Hamilton. Na čele se zatím překvapivě drží oba Red Bully v pořadí Vettel - Webber. O půl vteřiny za prvním Vettelem je na třetím místě Nico Rosberg.
Romain Grosjean přidělává svým mechanikům starosti. V šikaně Nouvelle za tunelem si špatně vypočítal její průjezd a zničil si levou zadní pneumatiku.
Ovšem větší starosti bude mít Ferrari, protože svůj vůz nyní pořádně rozbil Felipe Massa a trénink je zastaven. Massa je trochu otřesen, ale od svého Ferrari odchází po svých. Povinná lékařská prohlídka ho nemine, mechanici Ferrari si zase budou muset hodně pospíšit, aby dali vůz dohromady.
Massa probrzdil při nájezdu do první zatáčky, zablokoval obě přední kola a ošklivě trefil čumákem vozu zeď lemující trať. Zastavil se až o bariéru v únikové zóně první zatáčky.
Mezitím byl ale trénink restartován, zbývá dvacet minut. Na moc dlouho ale klid nebyl, protože svůj vůz rozbil i Adrian Sutil. Dostal smyk u místního kasina a odneslo to přední křídlo a pravé přední zavěšení. Červené vlajky ale nebyly potřeba.
Zbývá posledních pět minut a na čele už se s časem 1:14,378 min. usadil Nico Rosberg. Za ním Grosjean, Vettel, Alonso.
A Grosjean už tentokrát zničil své auto definitivně. Opět nezvládl první zatáčku a Eric Boullier z něj nebude mít radost. Trénink samozřejmě opět zastaven. Pokud jezdci hodlají pokračovat v tomto tempu, bude tento víkend ještě zajímavý.
Čas uběhl a je tu konec tréninku. Pořadí zůstává díky nehodě nezměněno, čili Rosberg, Grosjean, Vettel, Alonso, Hamilton.
Maximální rychlosti: 1. Button - 283,3 km/hod; 2. Hamilton - 283,2; 3. Di Resta - 283,0; 4. Pérez - 282,5; 5. Ricciardo - 282,1; 6. Vergne - 281,9; 7. Sutil - 281,7; 8. Alonso - 280,8... 21. Raikkonen - 277,1; 22. Grosjean - 277,1.
Přehled nejlepších sektorů: zde.
Přehled všech časů: zde.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.