Lewis Hamilton věří, že má v Monaku po slibných výkonech ve čtvrtečních trénincích "docela velkou" šanci vyhrát.
Brit na svého týmového kolegu Nica Rosberga v prvním tréninku ztratil 0,274 sekundy a ve druhém 0,318 s. "Musím jen zlepšit rychlost na jedno kolo: trochu já a trochu vyvážení vozu. Pak si myslím, že na tom budeme dobře," soudí Hamilton.
Potěšila ho i výkonnost Mercedesu při dlouhých jízdách, které jsou jejich slabinou kvůli nadměrnému zatěžování pneumatik. "Absolvoval jsem celkem slušnou dlouhou jízdu. Objevilo se drobné drolení, nic jiného však nevypadalo příliš špatně."
Na dotaz, zda o vítězství v kvalifikaci budou bojovat pouze Mercedesy mezi sebou, odpověděl: "Nevím. Někteří z ostatních vypadají docela rychle, takže vám to opravdu nedokážu říct. My máme dobrou rychlost. Nico je tento víkend očividně velmi rychlý, takže to vypadá dobře."
Rosberg je v Monaku doma, vyrůstal poblíž závodní trati vedoucí ulicemi města. Před závodem se obává o vyšší opotřebení pneumatik při delších jízdách.
"Začínáme tomu trochu lépe rozumět, stále však máme některé problémy, které jsme plně nepochopili, takže to bude i nadále problém. Zadní [pneumatiky] odcházely jako obvykle v minulých několika závodech, a na to se musíme zaměřit. Závod bude velmi dlouhý pouze s několika málo zastávkami."
Mercedes cítí, že má v Monaku vyšší šanci na vítězství v závodě (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Potřebujete závodní tempo. Nestačí být jen někde vpředu v kvalifikaci, musíme být opatrní v optimismu. V posledním závodě v Barceloně jsme ztratili 70 sekund a to bude těžké dohnat. Určitě jsme v boji o vítězství, jen nevím, jestli to bude stačit či nikoliv," přemýšlí Rosberg o víkendu v Monaku.
"I když máme dobré pocity a během dne jsme neměli žádné problémy, stále nemáme jasnou představu o výkonnostním složení v poli. Budeme si muset trochu počkat, abychom viděli, jak na tom všichni naši soupeři opravdu jsou, protože tady na to až do soboty nikdo naplno netlačí: bariéry představují v prvních volných trénincích příliš vysoké riziko," vysvětluje pilot Mercedesu.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.