Pirelli varovalo týmy, že se po sezóně stáhne z Formule 1, pokud brzy nedostane odpověď na to, zda s nimi chtějí obnovit smlouvu na rok 2014 a dále.
Jednání o novém kontraktu platném od rukou 2014 dále v posledních týdnech zamrzla na mrtvém bodě, podle Pirelli však čas běží, protože musí brzy otestovat a vyrobit pneumatik, aby vyhovovaly novým pravidlům.
Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho je situace velmi vážná, a pokud nebude brzy vyřešena, nebude možné pneumatiky včas připravit.
"Prvního záři se očividně očekává, že týmům sdělíme to, co o pneumatikách pro příští sezónu potřebují vědět, ale už jsme za polovinou května. Dokážete si představit, jak je to směšné, když stále nemáme smlouvu. Možná tady nebudeme," uvádí Hembery.
Bernie Ecclestone sice souhlasí s tím, aby Pirelli zůstalo, mlčí však FIA, která zvažovala možnost vypsání výběrového řízení na dodavatele pneumatik pro příští rok. Podle Hemberyho však již bylo určeno interně datum, do kterého musí znát odpověď.
Super-měkká směs na Sauberu C32 v Monaku (foto: Pirelli)
"Vždy jsem tvrdil, že interní termíny nikdy nebudeme oznamovat, čas je však již evidentně pokročilý. Situace se stává velmi vážnou, protože změny příští rok budou velké. Sport musí učinit rychlé rozhodnutí, protože krom určení pevných zdrojů pro F1 to zahrnuje i technickou práci.
Není to jen o tom, zda třeba nasadit tvrdší směs na letošní pneumatiky. Změny jsou tak obrovské, že budeme muset pneumatiku kompletně znovu vyvinout. To zabere čas, takže čím déle to potrvá, tím více to bude nerealizovatelné. Nadchází chvíle, kdy nám již na tu práci nezůstane žádný čas," varuje Hembery.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.