Pirelli varovalo týmy, že se po sezóně stáhne z Formule 1, pokud brzy nedostane odpověď na to, zda s nimi chtějí obnovit smlouvu na rok 2014 a dále.
Jednání o novém kontraktu platném od rukou 2014 dále v posledních týdnech zamrzla na mrtvém bodě, podle Pirelli však čas běží, protože musí brzy otestovat a vyrobit pneumatik, aby vyhovovaly novým pravidlům.
Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho je situace velmi vážná, a pokud nebude brzy vyřešena, nebude možné pneumatiky včas připravit.
"Prvního záři se očividně očekává, že týmům sdělíme to, co o pneumatikách pro příští sezónu potřebují vědět, ale už jsme za polovinou května. Dokážete si představit, jak je to směšné, když stále nemáme smlouvu. Možná tady nebudeme," uvádí Hembery.
Bernie Ecclestone sice souhlasí s tím, aby Pirelli zůstalo, mlčí však FIA, která zvažovala možnost vypsání výběrového řízení na dodavatele pneumatik pro příští rok. Podle Hemberyho však již bylo určeno interně datum, do kterého musí znát odpověď.
Super-měkká směs na Sauberu C32 v Monaku (foto: Pirelli)
"Vždy jsem tvrdil, že interní termíny nikdy nebudeme oznamovat, čas je však již evidentně pokročilý. Situace se stává velmi vážnou, protože změny příští rok budou velké. Sport musí učinit rychlé rozhodnutí, protože krom určení pevných zdrojů pro F1 to zahrnuje i technickou práci.
Není to jen o tom, zda třeba nasadit tvrdší směs na letošní pneumatiky. Změny jsou tak obrovské, že budeme muset pneumatiku kompletně znovu vyvinout. To zabere čas, takže čím déle to potrvá, tím více to bude nerealizovatelné. Nadchází chvíle, kdy nám již na tu práci nezůstane žádný čas," varuje Hembery.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.