Podle šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestona je možné, že se po vzoru Hondy do vrcholové disciplíny motorsportu brzy vrátí také BMW.
Minulý týden Honda potvrdila, že se od roku 2015 do F1 vrátí jako dodavatel motorů. Ve své první sezóně bude pohánět McLareny (více zde), ráda by však získala i další zákazníky. Ti si momentálně stěžují na příliš vysoké náklady za turbomotory. Renault si například za kompletní servis hodlá účtovat až 23 milionů Eur (600 mil. Kč) za sezónu, Mercedes 17 milionů Eur a Ferrari 15 milionů Eur (více zde).
Podle Ecclestona je možné, že se pro opětovný vstup do F1 po vzoru Hondy rozhodne také německá automobilka BMW. "Byl bych překvapený, kdybychom BMW neviděli zpět. Myslím, že se můžou vrátit. Množství peněz, které ve velkolepém projektu utratili, nebylo velké. Pro ně to má smysl," uvádí pro City A.M.
Automobilka BMW však zprávy o možném návratu popírá. Hondu do F1 přilákala zpět změna v motorech: od příštího roku nahradí 2,4l atmosférické osmiválce 1,6l turba s pokročilými systémy pro rekuperaci energie. Na zelenější pohonné jednotky automobilky slyší a všichni jejich výrobci budou muset začínat téměř od nuly.
BMW z F1 kvůli vysokým nákladům vycouvalo po sezóně 2009 (foto: BMW Motorsport)
Někteří mají obavy o zvuk nových turbomotorů. Ecclestone byl původně právě kvůli tomu proti nim, na krok zpět je ale podle něj už příliš pozdě: "Motory jsou už vyřešeny, ať se vám to líbí nebo ne. Máme to, co máme, takže si musíme držet palce."
Zatímco někteří mají o zvuk budoucích pohonných jednotek pochybnosti, podle jejich výrobců bude vyzrálejší. Současné osmiválce podle některých ječí až příliš pronikavě.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.