Bývalý pilot Jackie Stewart si myslí, že Formule 1 by měla mít v zájmu spravedlivého a jednotného posuzování situací na dráze svého stálého závodního komisaře, který by dohlížel na udílení trestných bodů.
Týmy nedávno schválili změny v systému postihování pilotů za jejich prohřešky na dráze: za ty jim mají být udíleny trestné body, podobně jako v silničním provoze (více zde). Příští měsíc je má schválit Světová rada motosportu FIA.
Podle Stewarta by v tomto případě ale bylo nutné, aby FIA pro všechny závody sezóny určila jednoho komisaře: "Podle mě je špatné, že FIA zaměstnává komisaře dohlížející na bezpečnost na částečný úvazek. Není to správné, když je povolávají z kterékoliv země na jeden či dva závody.
Musí být lidé, kteří to dělají neustále, takže nehrozí, že byste se setkávali s velmi odlišnými posudky. Musí to být jednostranné, s autoritou, odbornými zkušenostmi. Jmenovaná osoba by měla být placená: pokud chcete udílet trestné body, pak byste měli soudit konzistentně," říká bývalý pilot.
Ředitel závodů FIA Charlie Whiting o novém systému již v Austrálii uvedl: "Potřebujeme tu správnou rovnováhu, protože zákaz [účasti v závodu] je velmi vážným problémem. Musíme se ujistit, že si ho pilot opravdu zaslouží.
Budeme přestupky monitorovat a na pozadí [bodový] systém využívat, abychom viděli, jak by v praxi fungoval. Potřebujeme na to nějaký čas," dodal Whiting pro Reuters.
Loni si za své časté úlety vysloužil zákaz startu v jednom závodě Romain Grosjean(foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.