Bývalý pilot Jackie Stewart si myslí, že Formule 1 by měla mít v zájmu spravedlivého a jednotného posuzování situací na dráze svého stálého závodního komisaře, který by dohlížel na udílení trestných bodů.
Týmy nedávno schválili změny v systému postihování pilotů za jejich prohřešky na dráze: za ty jim mají být udíleny trestné body, podobně jako v silničním provoze (více zde). Příští měsíc je má schválit Světová rada motosportu FIA.
Podle Stewarta by v tomto případě ale bylo nutné, aby FIA pro všechny závody sezóny určila jednoho komisaře: "Podle mě je špatné, že FIA zaměstnává komisaře dohlížející na bezpečnost na částečný úvazek. Není to správné, když je povolávají z kterékoliv země na jeden či dva závody.
Musí být lidé, kteří to dělají neustále, takže nehrozí, že byste se setkávali s velmi odlišnými posudky. Musí to být jednostranné, s autoritou, odbornými zkušenostmi. Jmenovaná osoba by měla být placená: pokud chcete udílet trestné body, pak byste měli soudit konzistentně," říká bývalý pilot.
Ředitel závodů FIA Charlie Whiting o novém systému již v Austrálii uvedl: "Potřebujeme tu správnou rovnováhu, protože zákaz [účasti v závodu] je velmi vážným problémem. Musíme se ujistit, že si ho pilot opravdu zaslouží.
Budeme přestupky monitorovat a na pozadí [bodový] systém využívat, abychom viděli, jak by v praxi fungoval. Potřebujeme na to nějaký čas," dodal Whiting pro Reuters.
Loni si za své časté úlety vysloužil zákaz startu v jednom závodě Romain Grosjean(foto: Scuderia Ferrari)
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.