Bývalý pilot Jackie Stewart si myslí, že Formule 1 by měla mít v zájmu spravedlivého a jednotného posuzování situací na dráze svého stálého závodního komisaře, který by dohlížel na udílení trestných bodů.
Týmy nedávno schválili změny v systému postihování pilotů za jejich prohřešky na dráze: za ty jim mají být udíleny trestné body, podobně jako v silničním provoze (více zde). Příští měsíc je má schválit Světová rada motosportu FIA.
Podle Stewarta by v tomto případě ale bylo nutné, aby FIA pro všechny závody sezóny určila jednoho komisaře: "Podle mě je špatné, že FIA zaměstnává komisaře dohlížející na bezpečnost na částečný úvazek. Není to správné, když je povolávají z kterékoliv země na jeden či dva závody.
Musí být lidé, kteří to dělají neustále, takže nehrozí, že byste se setkávali s velmi odlišnými posudky. Musí to být jednostranné, s autoritou, odbornými zkušenostmi. Jmenovaná osoba by měla být placená: pokud chcete udílet trestné body, pak byste měli soudit konzistentně," říká bývalý pilot.
Ředitel závodů FIA Charlie Whiting o novém systému již v Austrálii uvedl: "Potřebujeme tu správnou rovnováhu, protože zákaz [účasti v závodu] je velmi vážným problémem. Musíme se ujistit, že si ho pilot opravdu zaslouží.
Budeme přestupky monitorovat a na pozadí [bodový] systém využívat, abychom viděli, jak by v praxi fungoval. Potřebujeme na to nějaký čas," dodal Whiting pro Reuters.
Loni si za své časté úlety vysloužil zákaz startu v jednom závodě Romain Grosjean(foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.