Šéf Mercedesu Ross Brawn hovoří o svých pilotech a jejich spolupráci s týmem. Věří, že těžké situace dokážou rychle překonat, a budou spolu i nadále dobře vycházet.
Lewis Hamilton se s Nicem Rosbergem znají již od motokár a na vzájemnou spolupráci se těšili. První problém ale nastal již ve druhém závodě sezóny v Malajsii, kde musel Nico uposlechnout příkaz týmu a ke své nevoli konec závodu odkroužit za svým týmovým kolegou, jenž šetřil palivo.
Podle Brawna k těžkým situacím bude docházet, věří však, že to nebude mít dopad na vztahy uvnitř týmu: "Naši piloti spolu vycházejí dobře, závodili spolu už dříve, mají hezkou společnou historii. Všichni ale víme, že bude docházet k různým událostem a incidentům, když se na sebe naštvou."
"To je ale přirozené, jsou soupeři a je důležité, abychom se z takových situací rychle dostali, jinak to vede ke škodě. Ale určitě zažijí ty své momenty," předvídá šéf týmu v budoucnu další těžké okamžiky.
"Myslím, že od kteréhokoliv pilota potřebujete tempo a rychlost, protože bez toho neuspějete. První věcí, kterou potřebuje každý špičkový pilot F1, je rychlost. Pak potřebujete inteligentní přístup, a pokud oba jezdci harmonicky spolupracují na vývoji vozu a způsobu fungování týmu, pak máte ideální situaci."
Podle Rosse Brawna spolu budou piloti Mercedesu vycházet dobře, jejich rychlost i spolupráci si pochvaluje (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Naši piloti společně jako týmoví kolegové pracují velmi dobře, chtějí se navzájem porážet, jsou velmi rychlí - a to je kombinace, kterou si momentálně užíváme," dodává Brawn.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.