Pirelli po silné kritice přiveze do Kanady nové pneumatik - směsi se sice nezmění, struktura však bude odlišná.
Původně měl italský dodavatel sáhnout ke změně až v Silverstone, kvůli stížnostem v Barceloně se rozhodl tento krok urychlit. "Fanoušci jsou pro nás důležití. Naposledy vznesly řadu negativních poznámek na to, že je zastávek příliš. Také podle našeho názoru by dvě až tři zastávky byly lepší," říká sportovní ředitel Paul Hembery.
Nadávkám po posledním závodě ale plně nerozumí: "Vettel v roce 2011 vyhrál v Barceloně po čtyřech zastávkách. Nevzpomínám si, že by si před dvěma roky kdokoliv stěžoval."
#f1 From Canada changes to be made to bring back 2 to 3 stops. Some structural changes combining elements 2012 and 2013 products.
— Paul Hembery (@PaulHembery) May 14, 2013
O nadcházející úpravě Hembery říká: "Od Kanady přistoupíme ke změnám, abychom se vrátili k dvěma až třem zastávkám. Učiníme určité strukturální změny, při nichž zkombinujeme prvky produktů pro rok 2012 a 2013. Účelem úprav je, aby se směsi tak silně nezahřívali, obzvlášť na zádi."
Definitivní rozhodnutí již padlo. Ve čtvrtek budou týmy obeznámeny se všemi detaily a v pátek začne výroba. Pro aerodynamiky to bude představovat mnoho změn a budou muset pro své testování v aerodynamický tunelech obdržet také nové modely pneumatik, protože ty se budou při zatáčení méně deformovat, což by mohlo pomoci McLarenu, Sauberu a možná i Williamsu, kteří se letos obzvlášť trápí.
Radost by mohl mít Red Bull i Mercedes, protože ti nemají tak velké rozsah mechanického nastavení svých vozů, jako například Ferrari. Pro stáj z Maranella, stejně jako pro Lotus či Force Indii, by to naopak mohlo být spíše špatnou zprávou.
Změny v pneumatikách nahrávají Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Pirelli teď musí myslet na Pirelli," pokračuje Hembery. Během nadcházejících dvou dní ve své centrále v Miláně určí směsi.
"Může se stát, že směsi necháme takové, jaké jsme používali v Barceloně, popř. dojde jen k drobným změnám. Chceme zůstat agresivní, pokud jde o směsi, udržet vzrušující závody a nepotrestat ty, kteří s pneumatikami dobře vycházeli.
Pokud se nám podaří u nových konstrukcí snížit teplotu směsí, nebudeme muset ve struktuře gum dělat žádné či velké změny. A tak budeme mít závody o dvou či třech zastávkách," snaží se sportovní ředitel Pirelli bagatelizovat dopad na výkonnost týmů.
"Nechtěli jsme dělat příliš velké změny a nechceme penalizovat týmy, které se v obasti designu rozhodly jít cestou šetrnosti k pneumatikám. Zároveň musíme udělat něco pro zlepšení situace," uznává. Jakékoliv větší změny v průběhu sezóny však nikdy nejsou žádoucí, protože mohou výsledek šampionátu ovlivnit.
Důvodem ke změnám mohou být i obavy o bezpečnost, protože se během posledních dvou závodů vyskytlo příliš mnoho defektů v důsledku oddělení vrstvy běhounu od zbytku pneumatiky (delaminace).
Dokonce i Fernando Alonso během Velké ceny Španělska před svou čtvrtou zastávkou utrpěl drobný defekt, na které Ferrari ihned zareagovalo tím, že ho do boxů povolalo o něco dříve.
Nedoplatí na ně ale ostatní? (foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli má však ztíženou pozici: nikdo jim nechce poskytnout moderní vůz, a tak testují s tři roky starým Renaultem R30. Navíc za chladného počasí - proto chce, aby se zimní testy konaly za letních podmínek.
"Už to nemůžeme déle akceptovat, testovat ve studeném počasí, protože se o pneumatikách nic nenaučíme," odhaluje Hembery skutečné příčiny některých problémů.
"Renault, který máme, je tři roky starý a o čtyři sekundy pomalejší, než dnešní vozy. Již dnes mají týmy ze zadní částí roštu tolik výkonu, jako vozy z roku 2011 s výfukovými difuzory. S tímto základem se pneumatiky vyvíjet nedají," dodává.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.