Piloti si po pátém závodě sezóny stěžovali na pneumatiky. Degradace byla v Barceloně výjimečně vysoká a každý z nich stavěl v boxech průměrně čtyřikrát. Co na situaci kolem pneumatik říkají?
Vítěz Velké ceny Španělska, domácí Fernando Alonso z týmu Ferrari po závodě uvedl: "Je to pro diváky příliš matoucí? O tom není pochyb. Myslím, že není možné sledovat závod. Pokud sedíte na tribunách bez nějakého rádia či telefonu, vidíte jen, jak se auta předjíždějí."
Zcela se na dráze neorientoval ani Paul di Resta z Force Indie, který se po dojezdu do cíle na sedmém místě - o sekundu později než vítěz kvalifikace Nico Rosberg - svého týmu rádiem dotazoval na stav slovy: "Může mi někdo říci, co se děje?"
Řádně frustrovaný byl i Jenson Button, který krom pneumatik v Barceloně zkritizoval také práci svého týmu poté, co novinky McLarenu nepomohly stáhnout náskok svých soupeřů: "Někteří lidé si myslí, že je spousta předjíždění.
Když jezdíme o tři sekundy na kolo pomaleji než vozy GP2 v kvalifikaci, a jen o šest sekund rychleji než GP3 v závodě, pak je něco špatně. Tohle je vrchol motorsportu. Neměli bychom kroužit tak pomalu, abychom si hlídali pneumatiky."
Rozčarování některých pilotů krásně ilustrovaly také některé hlášky do rádia. Například v cíli až dvanáctý Lewis Hamilton, na pokyn, aby si hlídal levou zadní pneumatiku, protože se dostává mimo provozní rámec, svému inženýrovi odsekl: "Pomaleji už jet nemůžu."
O chvíli později pilot Mercedesu sděloval nezúčastněným hlasem: "Právě mě předjel Williams." Loni by na tom nic zvláštního nebylo, protože zde Pastor Maldonado vyhrál, tentokrát však tým z Grove vypadl už v první části kvalifikace, zatímco Hamilton startoval z první řady.
"Právě mě předjel Williams," hlásil během závodu v Barceloně zoufalý Hamilton(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Paul Hembery v Barceloně proto na výtky novinářů reagoval podrážděně: "Co chcete? Pouze děláme to, o co jsme byli požádáni. Jste zatracováni, když to děláte, a jste zatracováni, když to neděláte.
Byli jsme požádání o to, abychom napodobili Kanadu. Vím, že někteří z vás byste chtěli, abychom udělali pouze jednu zastávku, kdy pneumatiky nehrají roli, a můžete se pak vrátit k procesnímu závodění, kdy pozice v kvalifikaci byla pozicí konečnou - pokud je tohle podle vás závodění. Řekněte nám, co chcete, my to uděláme," pokračoval nešťastný Hembery.
Před dalšími úpravami a zvětšením výdrže pneumatik však varuje: "Je to trochu bizarní - pokud všichni nechcete, abychom Red Bullu dali pneumatiky a pomohli jim vyhrát šampionát, k čemuž by zřejmě došlo. Myslím, že to je celkem jasné. Existuje jeden tým, který by těžil ze změny - a to jsou právě oni," dodává sportovní ředitel Pirelli.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.