Piloti si po pátém závodě sezóny stěžovali na pneumatiky. Degradace byla v Barceloně výjimečně vysoká a každý z nich stavěl v boxech průměrně čtyřikrát. Co na situaci kolem pneumatik říkají?
Vítěz Velké ceny Španělska, domácí Fernando Alonso z týmu Ferrari po závodě uvedl: "Je to pro diváky příliš matoucí? O tom není pochyb. Myslím, že není možné sledovat závod. Pokud sedíte na tribunách bez nějakého rádia či telefonu, vidíte jen, jak se auta předjíždějí."
Zcela se na dráze neorientoval ani Paul di Resta z Force Indie, který se po dojezdu do cíle na sedmém místě - o sekundu později než vítěz kvalifikace Nico Rosberg - svého týmu rádiem dotazoval na stav slovy: "Může mi někdo říci, co se děje?"
Řádně frustrovaný byl i Jenson Button, který krom pneumatik v Barceloně zkritizoval také práci svého týmu poté, co novinky McLarenu nepomohly stáhnout náskok svých soupeřů: "Někteří lidé si myslí, že je spousta předjíždění.
Když jezdíme o tři sekundy na kolo pomaleji než vozy GP2 v kvalifikaci, a jen o šest sekund rychleji než GP3 v závodě, pak je něco špatně. Tohle je vrchol motorsportu. Neměli bychom kroužit tak pomalu, abychom si hlídali pneumatiky."
Rozčarování některých pilotů krásně ilustrovaly také některé hlášky do rádia. Například v cíli až dvanáctý Lewis Hamilton, na pokyn, aby si hlídal levou zadní pneumatiku, protože se dostává mimo provozní rámec, svému inženýrovi odsekl: "Pomaleji už jet nemůžu."
O chvíli později pilot Mercedesu sděloval nezúčastněným hlasem: "Právě mě předjel Williams." Loni by na tom nic zvláštního nebylo, protože zde Pastor Maldonado vyhrál, tentokrát však tým z Grove vypadl už v první části kvalifikace, zatímco Hamilton startoval z první řady.
"Právě mě předjel Williams," hlásil během závodu v Barceloně zoufalý Hamilton(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Paul Hembery v Barceloně proto na výtky novinářů reagoval podrážděně: "Co chcete? Pouze děláme to, o co jsme byli požádáni. Jste zatracováni, když to děláte, a jste zatracováni, když to neděláte.
Byli jsme požádání o to, abychom napodobili Kanadu. Vím, že někteří z vás byste chtěli, abychom udělali pouze jednu zastávku, kdy pneumatiky nehrají roli, a můžete se pak vrátit k procesnímu závodění, kdy pozice v kvalifikaci byla pozicí konečnou - pokud je tohle podle vás závodění. Řekněte nám, co chcete, my to uděláme," pokračoval nešťastný Hembery.
Před dalšími úpravami a zvětšením výdrže pneumatik však varuje: "Je to trochu bizarní - pokud všichni nechcete, abychom Red Bullu dali pneumatiky a pomohli jim vyhrát šampionát, k čemuž by zřejmě došlo. Myslím, že to je celkem jasné. Existuje jeden tým, který by těžil ze změny - a to jsou právě oni," dodává sportovní ředitel Pirelli.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.