Piloti si po pátém závodě sezóny stěžovali na pneumatiky. Degradace byla v Barceloně výjimečně vysoká a každý z nich stavěl v boxech průměrně čtyřikrát. Co na situaci kolem pneumatik říkají?
Vítěz Velké ceny Španělska, domácí Fernando Alonso z týmu Ferrari po závodě uvedl: "Je to pro diváky příliš matoucí? O tom není pochyb. Myslím, že není možné sledovat závod. Pokud sedíte na tribunách bez nějakého rádia či telefonu, vidíte jen, jak se auta předjíždějí."
Zcela se na dráze neorientoval ani Paul di Resta z Force Indie, který se po dojezdu do cíle na sedmém místě - o sekundu později než vítěz kvalifikace Nico Rosberg - svého týmu rádiem dotazoval na stav slovy: "Může mi někdo říci, co se děje?"
Řádně frustrovaný byl i Jenson Button, který krom pneumatik v Barceloně zkritizoval také práci svého týmu poté, co novinky McLarenu nepomohly stáhnout náskok svých soupeřů: "Někteří lidé si myslí, že je spousta předjíždění.
Když jezdíme o tři sekundy na kolo pomaleji než vozy GP2 v kvalifikaci, a jen o šest sekund rychleji než GP3 v závodě, pak je něco špatně. Tohle je vrchol motorsportu. Neměli bychom kroužit tak pomalu, abychom si hlídali pneumatiky."
Rozčarování některých pilotů krásně ilustrovaly také některé hlášky do rádia. Například v cíli až dvanáctý Lewis Hamilton, na pokyn, aby si hlídal levou zadní pneumatiku, protože se dostává mimo provozní rámec, svému inženýrovi odsekl: "Pomaleji už jet nemůžu."
O chvíli později pilot Mercedesu sděloval nezúčastněným hlasem: "Právě mě předjel Williams." Loni by na tom nic zvláštního nebylo, protože zde Pastor Maldonado vyhrál, tentokrát však tým z Grove vypadl už v první části kvalifikace, zatímco Hamilton startoval z první řady.
"Právě mě předjel Williams," hlásil během závodu v Barceloně zoufalý Hamilton(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Paul Hembery v Barceloně proto na výtky novinářů reagoval podrážděně: "Co chcete? Pouze děláme to, o co jsme byli požádáni. Jste zatracováni, když to děláte, a jste zatracováni, když to neděláte.
Byli jsme požádání o to, abychom napodobili Kanadu. Vím, že někteří z vás byste chtěli, abychom udělali pouze jednu zastávku, kdy pneumatiky nehrají roli, a můžete se pak vrátit k procesnímu závodění, kdy pozice v kvalifikaci byla pozicí konečnou - pokud je tohle podle vás závodění. Řekněte nám, co chcete, my to uděláme," pokračoval nešťastný Hembery.
Před dalšími úpravami a zvětšením výdrže pneumatik však varuje: "Je to trochu bizarní - pokud všichni nechcete, abychom Red Bullu dali pneumatiky a pomohli jim vyhrát šampionát, k čemuž by zřejmě došlo. Myslím, že to je celkem jasné. Existuje jeden tým, který by těžil ze změny - a to jsou právě oni," dodává sportovní ředitel Pirelli.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.