Společnost Pirelli sice stále nebyla potvrzena jako oficiální a jediný dodavatel pneumatik pro příští sezónu 2014, přesto již s týmy začíná podepisovat smlouvy na jejich dodávky.
Pirelli by rádo pokračovalo ve spolupráci s F1 i v dalších letech, prodloužení spolupráce však stále nebylo oznámeno. Sportovní ředitel Paul Hembery přitom za nejzazší termín označil červen letošního roku.
Podle německého motorspor-total.com italský dodavatel pneumatik přesto již začal s týmy uzavírat smlouvy, podepsáno podle něj již mají dva dosud nejúspěšnější týmy letošní sezóny: Ferrari a Red Bull. Má se za to, že se přidal i Mercedes, informátoři z řad německého týmu ale zatím mlčí.
"Absolvovali jsme prvotní jednání s několika týmy," připustil Hembery, jehož společnost čelí kritice. Sportovní ředitel připustil, že je ze současné situace frustrovaný. Podle něj není problém do F1 vrátit nudná procesí a upravit pneumatiky, z čehož bude nejvíce těžit Red Bullu.
Pirelli chce příští rok za pneumatiky od každého týmu 1,2 milionů Eur (31 mil. Kč), některé však požadují velkou slevu kvůli tomu, že italská společnost může těžit z obrovské reklamy v F1.
Tvrdá (oranžové zbarvení) a středně-tvrdá směs pneumatik Pirelli (foto: Pirelli)
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.