Společnost Pirelli sice stále nebyla potvrzena jako oficiální a jediný dodavatel pneumatik pro příští sezónu 2014, přesto již s týmy začíná podepisovat smlouvy na jejich dodávky.
Pirelli by rádo pokračovalo ve spolupráci s F1 i v dalších letech, prodloužení spolupráce však stále nebylo oznámeno. Sportovní ředitel Paul Hembery přitom za nejzazší termín označil červen letošního roku.
Podle německého motorspor-total.com italský dodavatel pneumatik přesto již začal s týmy uzavírat smlouvy, podepsáno podle něj již mají dva dosud nejúspěšnější týmy letošní sezóny: Ferrari a Red Bull. Má se za to, že se přidal i Mercedes, informátoři z řad německého týmu ale zatím mlčí.
"Absolvovali jsme prvotní jednání s několika týmy," připustil Hembery, jehož společnost čelí kritice. Sportovní ředitel připustil, že je ze současné situace frustrovaný. Podle něj není problém do F1 vrátit nudná procesí a upravit pneumatiky, z čehož bude nejvíce těžit Red Bullu.
Pirelli chce příští rok za pneumatiky od každého týmu 1,2 milionů Eur (31 mil. Kč), některé však požadují velkou slevu kvůli tomu, že italská společnost může těžit z obrovské reklamy v F1.
Tvrdá (oranžové zbarvení) a středně-tvrdá směs pneumatik Pirelli (foto: Pirelli)
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.