Šef Red Bullu Dietrich Mateschitz zaútočil na stav v F1. Hovorí, že to už nie je o pretekaní.
Uprostred už dlhšie vedenej všeobecnej debaty o vplyve, ktorý majú pneumatiky Pirelli s agresívnejšou gumou na súboje šampionátu v roku 2013, vyjadril Mateschitz svoju frustráciu. Podľa neho ľahko zničiteľné pneumatiky prekážajú Red Bullu v dosahovaní lepších výsledkov.
Podľa redakcie časopisu Autosport sa Mateschitz v nedeľu večer 45 minút telefonicky rozprával s Berniem Ecclestonom a neskôr tvrdil, že Pirelli zašli so svojimi výrobkami príliš ďaleko.
„Každý videl, čo sa tam stalo. Toto už viac nemá nič spoločné s pretekaním. To je súťaž v manažmente pneumatík. Skutočné preteky vyzerajú inak. V súčasných podmienkach nie sme schopní dostať to najlepšie ani z áut, ani z jazdcov. Neexistuje ani pravá kvalifikácia a súboj o prvé miesto na štarte, je to len o šetrení pneumatík na preteky. Keby sme mali z auta vyťažiť maximum, museli by sme spraviť osem až desať zastávok v boxe, v závislosti na trati.“
Mateschitz pripúšťa, že firma Pirelli bola požiadaná o spestrenie šou viacerými zastávkami v boxoch, ale myslí si, že sa príliš vzdialila od pôvodného zadania.
„Áno, cieľom bolo vniesť viac vzrušenia do pretekov pomocou viacerých zastávok v boxoch, ale nie tak veľa. Teraz sme v odlišnej situácii od pôvodného úmyslu.“
Poradca firmy Red Bull pre motošport Helmut Marko sa domnieva, že situácia s pneumatikami dokonca vnáša obavy o bezpečnosť pretekov. „Viete si predstaviť, že naozaj neustále hovoríme našim dvom jazdcom počas pretekov, aby si šetrili pneumatiky? Zakaždým musíme nastavenie auta prispôsobovať aktuálnym pneumatikám. Som zvedavý, kedy náhle zlyhania pneumatík spôsobia vážne nehody. Existuje riziko, že sa tak stane.“
Firma Pirelli v nedeľu večer priznala, že barcelonské štvorzastávkové preteky boli krokom vedľa a zvažuje uskutočniť zmeny už pre Veľkú cenu Veľkej Británie.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.