Šef Red Bullu Dietrich Mateschitz zaútočil na stav v F1. Hovorí, že to už nie je o pretekaní.
Uprostred už dlhšie vedenej všeobecnej debaty o vplyve, ktorý majú pneumatiky Pirelli s agresívnejšou gumou na súboje šampionátu v roku 2013, vyjadril Mateschitz svoju frustráciu. Podľa neho ľahko zničiteľné pneumatiky prekážajú Red Bullu v dosahovaní lepších výsledkov.
Podľa redakcie časopisu Autosport sa Mateschitz v nedeľu večer 45 minút telefonicky rozprával s Berniem Ecclestonom a neskôr tvrdil, že Pirelli zašli so svojimi výrobkami príliš ďaleko.
„Každý videl, čo sa tam stalo. Toto už viac nemá nič spoločné s pretekaním. To je súťaž v manažmente pneumatík. Skutočné preteky vyzerajú inak. V súčasných podmienkach nie sme schopní dostať to najlepšie ani z áut, ani z jazdcov. Neexistuje ani pravá kvalifikácia a súboj o prvé miesto na štarte, je to len o šetrení pneumatík na preteky. Keby sme mali z auta vyťažiť maximum, museli by sme spraviť osem až desať zastávok v boxe, v závislosti na trati.“
Mateschitz pripúšťa, že firma Pirelli bola požiadaná o spestrenie šou viacerými zastávkami v boxoch, ale myslí si, že sa príliš vzdialila od pôvodného zadania.
„Áno, cieľom bolo vniesť viac vzrušenia do pretekov pomocou viacerých zastávok v boxoch, ale nie tak veľa. Teraz sme v odlišnej situácii od pôvodného úmyslu.“
Poradca firmy Red Bull pre motošport Helmut Marko sa domnieva, že situácia s pneumatikami dokonca vnáša obavy o bezpečnosť pretekov. „Viete si predstaviť, že naozaj neustále hovoríme našim dvom jazdcom počas pretekov, aby si šetrili pneumatiky? Zakaždým musíme nastavenie auta prispôsobovať aktuálnym pneumatikám. Som zvedavý, kedy náhle zlyhania pneumatík spôsobia vážne nehody. Existuje riziko, že sa tak stane.“
Firma Pirelli v nedeľu večer priznala, že barcelonské štvorzastávkové preteky boli krokom vedľa a zvažuje uskutočniť zmeny už pre Veľkú cenu Veľkej Británie.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.