Závod v Barceloně byl zatím asi nejtěžší zkouškou současných pneumatik Pirelli. Jezdci totiž museli do boxů zajíždět častěji, než bylo v plánu.
Se čtyřmi zastávkami v boxech za vítězstvím v GP Španělska: I v Barceloně vyhrál ten, kdo nejlépe zvládl souboj s pneumatikami. I na pátém závodu sezony se ukázalo, že letošních směsy pneumatik moc dlouho nevydrží. Většina jezdců totiž musela během 66 kolového závodu ke svým mechanikům čtyřikrát. Jediným pilotem špičky, který jel jinou strategii, byl Kimi Räikkönen, který jel pouze na tři pit stopy.
To Fernando Alonso zastavoval čtyřikrát, což mu nakonec vyneslo poměrně jasné vítězství. I třetí v cíli, Felipe Massa, zastavoval čtyřikrát. "Strategie hrála opět rozhodující roli," řekl šéf Pirelli, Paul Hembery. Zajímavé bylo, že různé kombinace středních a tvrdých gum byly nakonec stejně rychlé.
Tým Pirelli vloni na Interlagosu (foto: Pirelli)
Španěl například třikrát nasadil tvrdé a dvakrát střední, Fin tvrdou směs nasadil pouze jednou. Rozdíl v nejrychlejších závodních kolech, které zajel Nico Hülkenberg ze Sauberu na tvrdých a které zajel jeho týmový kolega, Esteban Gutiérrez, ale na středních, byl lehce přes 0,3s. Velkým problémem však bylo, že gumy ztrácely svoji rychlost už po několika málo kolech.
"Závod byl pro pneumatiky velmi náročný, opotřebení zde bylo tak velké, jako na žádné jiné VC roku. Naším cílem bylo, že by každé auto mohlo zvládnout závod se 2 nebo 3 zastávkami. 4 už jsou až moc. Ovšem to se doposud stalo jen jednou: Při GP Turecka při našem prvním roce v F1," říká Hembery.
"Do závodu v Silverstone bychom rádi učinili nějaké změny, abychom dosáhli našeho cíle," dodává šéf Pirelli a zakončuje: "Gratulace Fernandu Alonsovi a Ferrari, kteří celý závod tvrdě pracovali, aby se jim vyplatila jejich čtyřzastávková strategie. Na pneumatiky vsadili už v pátek a v sobotu, to vedlo k mnoha předjížděcím manévrům."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.