Závod v Barceloně byl zatím asi nejtěžší zkouškou současných pneumatik Pirelli. Jezdci totiž museli do boxů zajíždět častěji, než bylo v plánu.
Se čtyřmi zastávkami v boxech za vítězstvím v GP Španělska: I v Barceloně vyhrál ten, kdo nejlépe zvládl souboj s pneumatikami. I na pátém závodu sezony se ukázalo, že letošních směsy pneumatik moc dlouho nevydrží. Většina jezdců totiž musela během 66 kolového závodu ke svým mechanikům čtyřikrát. Jediným pilotem špičky, který jel jinou strategii, byl Kimi Räikkönen, který jel pouze na tři pit stopy.
To Fernando Alonso zastavoval čtyřikrát, což mu nakonec vyneslo poměrně jasné vítězství. I třetí v cíli, Felipe Massa, zastavoval čtyřikrát. "Strategie hrála opět rozhodující roli," řekl šéf Pirelli, Paul Hembery. Zajímavé bylo, že různé kombinace středních a tvrdých gum byly nakonec stejně rychlé.
Tým Pirelli vloni na Interlagosu (foto: Pirelli)
Španěl například třikrát nasadil tvrdé a dvakrát střední, Fin tvrdou směs nasadil pouze jednou. Rozdíl v nejrychlejších závodních kolech, které zajel Nico Hülkenberg ze Sauberu na tvrdých a které zajel jeho týmový kolega, Esteban Gutiérrez, ale na středních, byl lehce přes 0,3s. Velkým problémem však bylo, že gumy ztrácely svoji rychlost už po několika málo kolech.
"Závod byl pro pneumatiky velmi náročný, opotřebení zde bylo tak velké, jako na žádné jiné VC roku. Naším cílem bylo, že by každé auto mohlo zvládnout závod se 2 nebo 3 zastávkami. 4 už jsou až moc. Ovšem to se doposud stalo jen jednou: Při GP Turecka při našem prvním roce v F1," říká Hembery.
"Do závodu v Silverstone bychom rádi učinili nějaké změny, abychom dosáhli našeho cíle," dodává šéf Pirelli a zakončuje: "Gratulace Fernandu Alonsovi a Ferrari, kteří celý závod tvrdě pracovali, aby se jim vyplatila jejich čtyřzastávková strategie. Na pneumatiky vsadili už v pátek a v sobotu, to vedlo k mnoha předjížděcím manévrům."
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.