Závod v Barceloně byl zatím asi nejtěžší zkouškou současných pneumatik Pirelli. Jezdci totiž museli do boxů zajíždět častěji, než bylo v plánu.
Se čtyřmi zastávkami v boxech za vítězstvím v GP Španělska: I v Barceloně vyhrál ten, kdo nejlépe zvládl souboj s pneumatikami. I na pátém závodu sezony se ukázalo, že letošních směsy pneumatik moc dlouho nevydrží. Většina jezdců totiž musela během 66 kolového závodu ke svým mechanikům čtyřikrát. Jediným pilotem špičky, který jel jinou strategii, byl Kimi Räikkönen, který jel pouze na tři pit stopy.
To Fernando Alonso zastavoval čtyřikrát, což mu nakonec vyneslo poměrně jasné vítězství. I třetí v cíli, Felipe Massa, zastavoval čtyřikrát. "Strategie hrála opět rozhodující roli," řekl šéf Pirelli, Paul Hembery. Zajímavé bylo, že různé kombinace středních a tvrdých gum byly nakonec stejně rychlé.
Tým Pirelli vloni na Interlagosu (foto: Pirelli)
Španěl například třikrát nasadil tvrdé a dvakrát střední, Fin tvrdou směs nasadil pouze jednou. Rozdíl v nejrychlejších závodních kolech, které zajel Nico Hülkenberg ze Sauberu na tvrdých a které zajel jeho týmový kolega, Esteban Gutiérrez, ale na středních, byl lehce přes 0,3s. Velkým problémem však bylo, že gumy ztrácely svoji rychlost už po několika málo kolech.
"Závod byl pro pneumatiky velmi náročný, opotřebení zde bylo tak velké, jako na žádné jiné VC roku. Naším cílem bylo, že by každé auto mohlo zvládnout závod se 2 nebo 3 zastávkami. 4 už jsou až moc. Ovšem to se doposud stalo jen jednou: Při GP Turecka při našem prvním roce v F1," říká Hembery.
"Do závodu v Silverstone bychom rádi učinili nějaké změny, abychom dosáhli našeho cíle," dodává šéf Pirelli a zakončuje: "Gratulace Fernandu Alonsovi a Ferrari, kteří celý závod tvrdě pracovali, aby se jim vyplatila jejich čtyřzastávková strategie. Na pneumatiky vsadili už v pátek a v sobotu, to vedlo k mnoha předjížděcím manévrům."
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.