Závod v Barceloně byl zatím asi nejtěžší zkouškou současných pneumatik Pirelli. Jezdci totiž museli do boxů zajíždět častěji, než bylo v plánu.
Se čtyřmi zastávkami v boxech za vítězstvím v GP Španělska: I v Barceloně vyhrál ten, kdo nejlépe zvládl souboj s pneumatikami. I na pátém závodu sezony se ukázalo, že letošních směsy pneumatik moc dlouho nevydrží. Většina jezdců totiž musela během 66 kolového závodu ke svým mechanikům čtyřikrát. Jediným pilotem špičky, který jel jinou strategii, byl Kimi Räikkönen, který jel pouze na tři pit stopy.
To Fernando Alonso zastavoval čtyřikrát, což mu nakonec vyneslo poměrně jasné vítězství. I třetí v cíli, Felipe Massa, zastavoval čtyřikrát. "Strategie hrála opět rozhodující roli," řekl šéf Pirelli, Paul Hembery. Zajímavé bylo, že různé kombinace středních a tvrdých gum byly nakonec stejně rychlé.
Tým Pirelli vloni na Interlagosu (foto: Pirelli)
Španěl například třikrát nasadil tvrdé a dvakrát střední, Fin tvrdou směs nasadil pouze jednou. Rozdíl v nejrychlejších závodních kolech, které zajel Nico Hülkenberg ze Sauberu na tvrdých a které zajel jeho týmový kolega, Esteban Gutiérrez, ale na středních, byl lehce přes 0,3s. Velkým problémem však bylo, že gumy ztrácely svoji rychlost už po několika málo kolech.
"Závod byl pro pneumatiky velmi náročný, opotřebení zde bylo tak velké, jako na žádné jiné VC roku. Naším cílem bylo, že by každé auto mohlo zvládnout závod se 2 nebo 3 zastávkami. 4 už jsou až moc. Ovšem to se doposud stalo jen jednou: Při GP Turecka při našem prvním roce v F1," říká Hembery.
"Do závodu v Silverstone bychom rádi učinili nějaké změny, abychom dosáhli našeho cíle," dodává šéf Pirelli a zakončuje: "Gratulace Fernandu Alonsovi a Ferrari, kteří celý závod tvrdě pracovali, aby se jim vyplatila jejich čtyřzastávková strategie. Na pneumatiky vsadili už v pátek a v sobotu, to vedlo k mnoha předjížděcím manévrům."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.